Képzéseink

Zenei menedzser

We Love Music

Digitális Zeneüzlet A-Z-ig!

 

1. Zenei menedzser

Magyarországon egyedülálló képzésünket ismert szakemberek tartják számos vendégelőadó bevonásával. Elméleti és gyakorlati óráinkon nemcsak könnyűzene- és poptörténettel foglalkozunk, hanem megismertetünk a zeneipar (lemezkiadó, zeneműkiadó/publishing, szerzői jogok, zenei marketing és PR-eszközök, koncert-, turnészervezés, fesztiválok) működésével és a popkultúra határterületeit jelentő egyéb ismeretekkel.

Ha olyan fiatal vagy, akit behatóbban érdekel a könnyűzene története, annak szakmai háttere, illetve tágabb popkulturális összefüggései, ha zenekarok kezdő és haladó menedzsere vagy, netán zenész, zenerajongó, újságíró, PR-területen dolgozó, aki szeretne a popszakmában érvényesülni, lemezkiadónál, zeneműkiadónál munkát vállalni, fesztivál- és rendezvényszervező lenni – legyél te is Majdnem Híres!

Jelentkezz!

Tematika

A Majdnem Híres képzésének szerkezete: az első félévben a popzene születésétől a ’00-ás évekig popkultúra történet, hangszerismeret, a zeneipari  menedzsment modellek ismertetése, és a működtetéshez szükséges szakmai információk lesznek, menedzsment-elmélet, sajtó, PR és kommunikációs csatornák, szakmai szervezetek és támogatások, koncert és booking, fesztiválok, országos turnék.
A második részben az elméleti alapokat gyakorlati ismeretekkel bővítjük: a résztvevőink számára a kapcsolatépítés lehetősége a zeneipar szereplőivel adott, illetve a gyakorlati képzésünk során konkrét helyszínekre delegáljuk hallgatóinkat (SZIN, Sziget Fesztiváliroda  - VOLT Fesztivál, Balaton Sound, Sziget Fesztivál -, Corvintető vagy akár különböző médiumokhoz is).

 

Oktatók

A tanfolyamot Bihari Balázs (Presscode, Hippikiller), Forrai Krisztián (Recorder), Réz György (PORT.hu főszerkesztő) és Fernbach Erika (Sziget) vezeti. Eddigi vendégelőadóink  a teljesség igénye nélkül: Németh Róbert (Presscode, HVG, Radio Pro, HS7) Prieger Zsolt (Anima), György Péter (EMI Publishing), Sallai Zsuzsa (MTV Hungary Network), Gerdesits Faszi (Quimby), Kevin (Fine Cut Bodies), Vörös András-Horváth Máté (Skalar Music Hungary), Bóna Márk (Sziget Fesztiváliroda), Tövisházi Ambrus (Erik Sumo Band, Péterfy Bori Love Band, zenei producer), Jumo Daddy (Irie Maffia, Kelemen Kabátban), Szép Fruzsina (Sziget Fesztiváliroda) Bérczes Ádám (CLS Records), Hegyi György (Neo FM), Déri Zsolt (MusicPress.blog.hu), Linczényi Márk (Kolin), Kostil Danila (kliprendező), Tóth Péter Benjámin (Artisjus), Lobenwein Norbert és Fülöp Zoltán (Sziget / VOLT Produkció),  Stiedl Gusztáv (Schubert Music Publishing), Bodrogi András (digitális zenei szakértő, újmédia-menedzser).

Jelentkezz!

A képzéshez legalább érettségivel kell rendelkezni. A kurzus indulása előtt felvételi beszélgetést tartunk, erre minden jelentkezővel külön időpontot egyeztetünk!

 

A Majdnem Híres Rocksuli képzése egy felnőttképzési program, amelynek a végén tanúsítványt adunk át neked. A tanúsítványon az fog szerepelni, hogy könnyűzenei menedzser lettél.

 

A kurzus díja: 210 000 Ft, amelyről az Árak menüpontban találsz bővebb információt!

 

KÖVETKEZŐ KÉPZÉS 2017. SZEPTEMBER 13-án INDUL!

Jelentkezz!

 

2. WE LOVE MUSIC

A zenében rejlő kommunikációs és szponzorációs lehetőségek és produceri útmutatások

 

Előadó

Linczényi Márk – zenész, kommunikációs szakember, producer

 

Vendégelőadók:

Kostil Luka (rendező) (http://lukakostils.tv/http://kinopravda.tv/live/) A téma: zene és mozgókép kapcsolata. Klip- és reklámfilm rendezőként mi a fontos egy zenében, mi alapján választ zenéket klipekhez, reklámokhoz, hogyan módosítja a zene a képek jelentését, és hogyan jön létre új, együttes jelentés.

Horváth Renátó (menedzser, licensz értékesítő) Hogyan működik a syncing a gyakorlatban? Itthoni és nemzetközi példák. Az Eastaste és egyéb márkák tapasztalatai más márkákkal való együttműködés során.

Vermes Orsolya (producer, manager) Téma: egy zenekar iránti piaci igények felmérése, a zenei arculat lértehozása, tartalmak gyártása és azok kommunikációja a hazai gyakorlatban. SP, Fluor és a Bulibáró példáján keresztül mutatja be, hogyan kell egy sikeres zenei brandet felépíteni, majd hosszú ideig fenntartani, illetve ismerteti a szükséges feladatokat, és mesél a felmerülő problémákról.

 

Az órák időpontja: 2017. február 23. – 2017. május 11.
A kurzus óraszáma: 24*60 perc (összesen 12 alkalom)
A részvétel követelményei: érettségi
A kurzus értékelésének módja: projekt vizsga
A kurzus díja: 110 000 Ft – részletfizetési lehetőséggel
A kurzus helyszíne: Budapest VII. ker. Károly krt. 3/a, Oktatóterem
Kapcsolat: info@mhrs.hu, +36204240913

 

Jelentkezz!

 

A zeneipar hosszú évek óta tartó válságának megoldási javaslataival foglalkozó kurzus számos alternatív megjelenési- és bevételszerzési lehetőséget kínál a megszűnt lemezeladások pótlására, és egyéb bevételek szerzésére. Az elméleti háttér mellett gyakorlati megoldásokat kínál és valódi példákon keresztül mutatja be, hogyan érdemes létrehozni vagy erősíteni egy brandet, hogyan kell kommunikálni az online vagy offline világban és hogyan építhetők ki és tarthatók fenn new business kapcsolatok a zene területén. A kurzuson továbbá adott a lehetőség a hallgató egy választott brandjének (legyen az bármilyen zenei projekt) aktualizálására, webjelenlétének tisztázására és megerősítésére.

 

 A kurzus célja

A populáris zenei tartalmakban rejlő kommunikációs lehetőségek, és a tartalmak értékesítési lehetőségeinek megismertetése, és egy szabadon választott brand produceri munkáinak ellátása

 

A kurzus hallgatói pontos útmutatást kapnak, hogyan kell:

- megcélozni a lehetséges ügyfelet,
- létrehozni az adekvát brandet,
- kiválasztani a kommunikációs stratégiát,
- legyártani az adekvát tartalmat,
- értékesíteni a legyártott tartalmat,
- ezzel egy időben művészi produkciót létrehozni,
- a művészi produkciót megjelentetni, utóéletét kézben tartani,
- zenéhez kapcsolódó bevételekhez jutni
- ezzel együtt az előadó népszerűségét növelni

 

Jelentkezz!

A kurzus tematikája

- A zenét értékesítő és terjesztő ügyfelek és ügynökségek igényei és a reklám célú tartalmak gyártási körülményei

- A zene egyénre és közösségre gyakorolt pszichológiai és fiziológiai hatásai, ezen hatások tervezhetősége

- A zenei tartalmak iránti igények, fogyasztási szokások, közösségi kultúrafogyasztás

- A digitális hangzavar okozta kommunikációs válság bemutatása és a válság megoldási javaslatai

- Kommunikáció brand segítségével, brandtervezés, hosszú távú brandépítés

- Self management, kézikönyv a hanglemezkiadók, zeneműkiadók és szerzői kiadások világához

- Kézikönyv minden fontos közösségi felülethez: Facebook, Youtube, Instagram Tumblr, Twitter

- Zene szponzoráció és támogatás a szponzorok, ügynökségek oldaláról

- Minden órán fakultatív projektfeladatok, és egy szabadon választott brand közös építése

 

A kurzus előnyei

A kurzus elvégzése nem csak segít az elméleti háttér elsajátításában és gyakorlati alkalmazásában, de a hallgató által szabadon választott brand produceri feladatait is ellátja a kurzus során. Így a kurzus végére egy átgondolt, hosszú távon működő tartalomgyártási és kommunikációs stragtégiát nyer minden jelentkező.

A kurzus korábbi hallgatói voltak:

Chikán Eszter: Launching Gagarin kiadó (Elefánt, Jónás Vera produkciók managere)
Kuti-Diligens Linda: Lajkó Félix managere, a Cimbaliband mellett
Pécsi-Szabó Dénes: korábban a the Carbonfools, az Ivan @ The Parazol menedzsere, az Upmusic management alapítója (Mongooz & The Magnet, the Kolin, Mörk)
Bővebb információ és jelentkezés: info@mhrs.hu

 

3. Digitális Zene Üzlet A-Z-ig! + Zene és YouTube tanfolyam

Mit kínálunk?

 

- Lehet hogy hihetetlen tűnik, de ma is meg tudsz élni a zenéből. Ehhez mindössze okosan kell használnod az internet és a közösségi oldalak nyújtotta lehetőségeket.

 

- Kurzusunkon nemcsak a trükköket ismerheted meg, hanem megtanítjuk működtetni a zeneterjesztés menedzsment számára legfontosabb oldalakat.

 

- Segítünk eldönteni, hogy egymillió rajongót érdemes szerezned vagy egymillió forintot keresni a zenéddel, esetleg mindkettőt.

 

- Haladó szintig viszünk Facebook, Youtube, iTunes, Spotify, Deezer, Google Play szolgaltatások kezeléséből

 

Jelentkezz!

 Kinek szól?

 

- Ha dalokat írsz, producer vagy, zenekarban játszol vagy netán épp egy zenekart menedzselsz és még nem tudod, hogyan tudsz megjelenni a most futó digitális zeneüzletek – az iTunes, a Spotify a Deezer, a Hallgass Hazait vagy épp a Google Play – kínálatában?

 

- A YouTube csatornádra feltöltött dalaid és videód segítségével megszerezhető bevételek maximalizálása is érdekel?

 

- Nem tudod melyik digitális zeneterjesztő céggel érdemes szerződést kötnöd?

 

- Optimálisan akarod elkölteni a pénzed online reklámokra?

 

- Szeretnéd átlátni a digitális terjesztéshez, a jogdíjak pontos felosztásához elengedhetetlen meta-adatok világát?

 

Ha igen, akkor ezt a tanfolyamot neked találták ki!

Jelentkezz!

 

12688056_1200213360006873_940056901307809695_n

 

Tanfolyam megnevezése: 

 

Digitális Zene Üzlet A-Z-ig!
+ Zene és YouTube tanfolyam

A digitális zenei üzlet háttér ismeretei, működése és gyakorlata

Vezető oktató: Bodrogi Bozán András

http://hu.linkedin.com/in/andrasbodrogi

A tanfolyam kezdete:  2016. október 20.

 

A kezdeti pozitív fogadtatást követően, a ’Digitális Zeneüzlet A-Z-ig!’ tanfolyam 2016-ban a Majdnem Híres Rocksuli felkérésére újra elindul. A most induló kurzus egy kétnapos ’Zene és YouTube’ tanfolyammal együtt gyarapítja a jelentkezők ismereteit, gyakorlati tudását.

 

A tanfolyam kidolgozásakor a gyakorlati és az elméleti tudásanyag megfelelő egyensúlyára külön ügyeltünk, hiszen célunk, hogy a Digitális zene üzlet A-Z-ig! hasznos és gyakorlatban is alkalmazható tudásanyagot adjon a tanfolyamon résztvevőknek.

 

A kurzus a téma iránt érdeklődők, független zenei kiadók, alkotó zenészek, előadók és minden zeneipari dolgozó számára kiváló lehetőséget biztosít az alapismeretek megszerzésére, a gyakorlati tudásuk bővítésére, ezáltal az online zenei bevételeik jövőbeni maximalizálására.

 

Jelentkezz!

A tanfolyam célja

A zeneipar, a lemezipar jelenének, változásainak megértése, a várható piaci helyzetre, a digitális zenefogyasztás jelenére és jövőjére való felkészítés.

A gyakorlatban használt háttér folyamatok lemodellezése annak érdekében, hogy a hallgatók a jövőben saját maguk is képesek legyenek.

 

- a digitális zeneterjesztés véghezvitelére, felépítésére
- egy digitális zenei kiadvány megjelenésének megtervezésére
- az üzleti modellek megértésével a digitális zenei szolgáltatásokkal való megállapodásra
- egy adott kreatív alkotó, zenei kiadó web-jelenlétének felépítésére, fenntartására
- a saját közönségének megtalálására, kezelésére, a velük való megfelelő kapcsolattartásra, kommunikációra
- a releváns közösségi média eszközök megfelelő és hatékony használatára, azok megértésére
- fizetős online reklámkampányok optimális felépítésére
- a YouTube Partner Programban való részvételre, az optimális bevételek elérésére

 

A digitális zenei üzleti modellek, a szerződések főbb pontjainak megértése, a tartalom feldolgozás és-gyártás, a digitális terjesztés főbb állomásainak végigkövetése, a releváns online marketing technikák megismerése, a zenei bevételek több forrásból való megteremtése, a rajongói közösségek építése és menedzsmentje, a YouTube Tartalommenedzsment és Tartalomfelismerő rendszerek bemutatása is a témák között a Digitális zene üzlet A-Z-ig! és a Zene és YouTube tanfolyamokon.

 

A tanfolyam célja továbbá az is, hogy a kreatív iparágak üzletmenetére és a zenében kreatív alkotók jövőjére is felkészítsen, a jövő iparági szakembereit – menedzsereit, új-média menedzsereit, digitális üzleti menedzsereit felkészítve, kiképezve.

 

Jelentkezz!

A kurzus vezetője

 

bozan1_560

 

A Digitális zene üzlet A-Z-ig! kurzus vezetője, oktatója Bodrogi Bozán András digitális zenei szakértő, újmédia-menedzser, minősített YouTube szakértő-tréner, és emellett maga is alkotó zenész, dalszerző-énekes.

 

András eddigi életét zenei környezetben, zenében alkotókkal körülvéve töltötte számtalan poszton és szerepben. Zeneipari tevékenységét az EMI Hungary lemezkiadónál kezdte, itt talált rá a „new media menedzser” titulus. A digitális zenei éra kezdeteitől a gyakorlatban tanulta és tapasztalta meg az online és mobil zeneértékesítés, az új formátumok és a zenefogyasztás új korszakát.

 

Ezt követően az online kommunikáció, az online közösségi média, az online zene marketing és PR területeken kutatva végzett tanulmányokat Svédországban, a Linköping-i Egyetem „Tudomány, Technológia és Társadalom“ mester képzésén.

 

Hazatérve a WMMusicDistribution csapatával a hazai független kiadók többségének katalógusát és számtalan országosan ismert zenekar és előadó lemezét segítette a hazai vagy akár a nemzetközi digitális zene piacra jutásában.

 

Hazánkban elsők között vett részt a YouTube Partner programjában. Ennek is köszönhetően a Google Ground oktatóközpont hivatalos YouTube szakértő-trénereként, a Google Magyarország hazai partnereit oktatja a YouTube funkcióinak és eszközeinek optimális használatára a videótartalom stratégiától, a YouTube csatorna és tartalom-optimalizáláson keresztül a szerzői jogi kérdéseken át egészen a bevételszerzésig.

 

Rendszeres előadó elismert zenei rendezvényeken, szakmai konferenciákon főként a YouTube bevételszerzés, a digitális zeneterjesztés, online marketing, közösségi média marketing és kommunikáció témákban.

Jelentkezz!

Vendégelőadók

 

Oktatásban résztvevő, tervezett vendég oktatók, a digitális zene üzletben, a kreatív iparágakban, online marketingben tapasztalt szakemberek:

 

Gallasz Enikő – WMMusicDistribution – ügyvezető igazgató

https://www.linkedin.com/pub/gallasz-eniko/2a/817/b64

 

Pléh Dániel – Online termék menedzser, digitális zenei blogger
http://hu.linkedin.com/pub/daniel-pleh/4/4a/24a
Blog: http://muzzak.blog.hu/
Romulus Szinte Lóránd – online marketing szakértő, Google Adwords specialista
http://hu.linkedin.com/in/szintelorand
SzinteOnline Marketing Szakértő Blog: http://szinte.wordpress.com/

 

Tóth Péter Benjamin – Artisjus Stratégiai és Kommunikációs Igazgatója
http://hu.linkedin.com/pub/peter-benjamin-toth/20/a91/568

 

 

Jelentkezz!

  

Hasznos információk

 

Számonkérés típusa és módja: gyakorlati feladatok elvégzése és egy záró gyakorlati vizsga

 

Előtanulmányi követelmények:
érettségi, alapszintű angol nyelv és számítógépes ismeretek, Internet használati ismeretek

 

Előadás időpontja: 2016. október 20.

 

Előadások helyszíne: 1075 Budapest, Károly krt 3/a.

 

Konzultáció: személyen konzultációra a tanfolyam időtartama alatt végig lehetőség van, hétköznapokon (10-18 óra között). A pontos időpontokat e-mailben kell leegyeztetni

 

Óraszám: 15X180 perc

A tanfolyam ára: 125.000 forint

Jelentkezés és további információ: info@mhrs.hu

 

Hallgatók

  • “Sokkal jobb, mint amire számítottam, tele vagyok ötletekkel és elképzelésekkel.”

    Márta Judit úgy kezdte el az MHRS könnyűzenei menedzser képzését, hogy minden szerepkörben el tudta magát képzelni, kivéve menedzserként. Ma, a THe pUnch zenekar menedzsereként folyamatosan szervez és intézkedik, miközben hatalmas mosollyal az arcán mesél a zenekarral való munkájáról. Hogyan mentek az első lépések és hogyan lehet bekapcsolódni egy működő zenekar véráramlatába menedzserként? Erről beszélgettünk…

  • „Ha már zenekar vagyunk, tegyünk úgy, mintha mi lennénk a Coldplay”

    Balázs Konrád idén fejezte be második képzését a Majdnem Híres Rocksuliban. Zenekara, a Twentees ügyeinek az intézése közben azonban a legtöbb „leckét” a saját bőrén is megtapasztalta már, a tanultaknak köszönhetően pedig egyre tudatosabban tud építkezni zenekarával: a kezdeti visszautasítások után jöttek az „igen” e-mailek, a Boldogság Kht. mellett pedig több daluk is rendszeresen pörög…

  • „Mindig viselkedj úgy, mintha vérprofi lennél”

    Domonkos Lívia nem mindennapi úton csöppent a zeneiparba: tehetségkutatón induló édesanyjának segített elsőként, majd végképp magába szippantotta a zenei világ. Livi szeptemberben kapta kézhez könnyűzenei menedzser bizonyítványát, elsősorban social media vonalon mozog otthonosan, de már dolgozott a VOLT fesztiválon band carként, jelenleg pedig a Jáde Nyúl útjait egyengeti.     „Úgy kezdődött, hogy anyukám énekesnő…