Mesterkurzusok 2018-ban

FESZTIVÁL-
AKADÉMIA
BÓNA MÁRK

 

UTAK A KÜLFÖLDI
ZENE SZÍNTEREKRE

JEGES ZSOLT

 

DIGITÁLIS
ZENE ÜZLET

BODROGI ANDRÁS

 

WE LOVE
MUSIC
LINCZÉNYI MÁRK

 

1. Majdnem Híres Fesztiválakadémia

A magyar zeneipar legjobban és legnyereségesebben működő iparágainak egyike a fesztiválszervezés. Erre a speciális sajátosságokkal bíró munkára készít fel a Majdnem Híres Rocksuli új Mesterkurzusa, ami hasznos lehet már a szakmában dolgozó szakemberek számára, és azoknak is, akik szeretnének fesztiválszervezőként dolgozni, és professzionálisan, hatékonyan végezni a munkájukat. A főként a Sziget Fesztiváliroda szakembereire építő képzés a szaknyelvtől a fesztivál stratégiákig a gyakorlatban napi szinten hasznosítható tudást nyújt, és az újgenerációs zenei fesztiváloktól a nemzetközi fesztiválok szervezéséig foglalkozik a változóban lévő fesztiválpiac kihívásaira adott válaszokkal

Jelentkezz!

Kurzusvezető: Bóna Márk

A kurzus vezetője Bóna Márk igazi reneszánsz ember a magyar fesztivál iparágban. A nemzetközi fellépők bookingjától a technikai megvalósításon át, a stagehandek munkájáig a legtöbb munkafolyamatot ismeri, és évek óta rendszeres óraadóként oktatja is a fesztiválszervezés témáját a Majdnem Híres Rocksuli zeneipari menedzsment képzésén. Bookerként és korábban a Zöld Pardon programszervezőjeként többek között a Kosheen, Gentlemen, a Suicidal Tendencies vagy a Stereo MC’s szervezése fűződi hozzá. 2004 óta vesz részt a Sziget Fesztiváliroda munkájában programszervezőként, színpadtechnikai vezetőként. Dolgozott klubokban, mint a legendás Kultiplex, vagy a Barba Negra Track, de szervezett tízezres bulit is a Budapest Sportarénában.

 

Az órák időpontja: 2018. április 10. – 2018. június 12. 17.30-tól
A kurzus óraszáma: 9*180 perc (összesen kilenc alkalom)
A részvétel követelményei: érettségi
A kurzus értékelésének módja: vizsga, valamint a képzéssel párhuzamosan projektmunkában vesznek részt a hallgatók
Vendégelőadók: Kádár Tamás (Sziget Zrt CEO), Remetei Filep Ákos (nemzetközi kapcsolatok), Csiszár Virág (nemzetközi booking), Balla Máté (catering)
A kurzus díja: 110 000 Ft
A kurzus helyszíne: Budapest VII. ker. Károly krt. 3/a, Oktatóterem
Kapcsolat: info@mhrs.hu

 

 

Tematika:

A kurzus tematikája a fesztiválok tervezésétől kezdve a a biztonságtechnikán, az engedélyeztetésen, a bookingon, PR-kommunikáción, vendéglátáson át minden lényeges területet érint, amelyek elengedhetetlenek ahhoz hogy sikeres rendezvényt szervezz. A kurzus vezetője és vendégelőadói évtizedes fesztiválszervezői múlttal rendelkeznek, a saját területükön az ország legjobb szakembereinek számítanak, és a Sziget Fesztiváliroda munkatársa

Jelentkezz!

 

 

2. Utak külföldi zenei színtérre

 

A magyar zenei piac mérete miatt a legtöbb hazai zenekar, zenei vállalkozás számára csak a nemzetközi siker lehetne a megoldás a zenekar rajongótáborának bővítésére és ezzel párhuzamosan a bevételek növelésére. Bár a nagy nemzetközi áttörés még az egész régióban várat magára, a folyamatok bíztatóak. A nemzetközi piacokat bemutató képzésünk gyakorlati megoldásokat kínál minden fontos területen, a zenekarak kiválasztásától, a turnészervezés, a showcase fesztiválok, nemzetközi szervezetek biztosította előnyökig, sőt a szervezés során megszerzett kapcsolatrendszer hatékony használatáról is. Legyél te az első magyar világsztár!

Jelentkezz!

 

A képzés vezetője: Jeges Zsolt

a Mamazone Records vezetője, a Take Berlin Promotion alapítója, CEEntral Party menedzsere, az ELMA tagja, a Zene Ünnepe koordinátora.

 

Az órák időpontja: 2018.. szeptember  24. – 2018. november 05.
A kurzus óraszáma: 6*120 perc (összesen hat alkalom)
A részvétel követelményei: érettségi
A kurzus értékelésének módja: projekt vizsga
A kurzus helyszíne: Budapest VII. ker. Károly krt. 3/a, Oktatóterem
Kapcsolat: info@mhrs.hu

A kurzus díja: 80 000 Ft, amennyiben mindhárom mesterkurzuson részt veszel (Utak a külföldi zenei színtérre, Digitális Zene Üzlet A-Z-ig, We Love Music), akkor az össztandíj 180 000 Ft

 Jelentkezz!

 

 

3. Digitális Zene Üzlet A-Z-ig! + Zene és YouTube tanfolyam

Mit kínálunk?

- Lehet hogy hihetetlen tűnik, de ma is meg tudsz élni a zenéből. Ehhez mindössze okosan kell használnod az internet és a közösségi oldalak nyújtotta lehetőségeket.

- Kurzusunkon nemcsak a trükköket ismerheted meg, hanem megtanítjuk működtetni a zeneterjesztés menedzsment számára legfontosabb oldalakat.

- Segítünk eldönteni, hogy egymillió rajongót érdemes szerezned vagy egymillió forintot keresni a zenéddel, esetleg mindkettőt.

- Haladó szintig viszünk Facebook, Youtube, iTunes, Spotify, Deezer, Google Play szolgaltatások kezeléséből

 

 Kinek szól?

 

- Ha dalokat írsz, producer vagy, zenekarban játszol vagy netán épp egy zenekart menedzselsz és még nem tudod, hogyan tudsz megjelenni a most futó digitális zeneüzletek – az iTunes, a Spotify a Deezer, a Hallgass Hazait vagy épp a Google Play – kínálatában?

- A YouTube csatornádra feltöltött dalaid és videód segítségével megszerezhető bevételek maximalizálása is érdekel?

- Nem tudod melyik digitális zeneterjesztő céggel érdemes szerződést kötnöd?

- Optimálisan akarod elkölteni a pénzed online reklámokra?

- Szeretnéd átlátni a digitális terjesztéshez, a jogdíjak pontos felosztásához elengedhetetlen meta-adatok világát?

 

Ha igen, akkor ezt a képzést neked találták ki!

Jelentkezz!

A digitális zenei üzlet háttér ismeretei, működése és gyakorlata

Vezető oktató: Bodrogi Bozán András

http://hu.linkedin.com/in/andrasbodrogi

A kurzus kezdete:  2019. január 14.

A kezdeti pozitív fogadtatást követően, a ’Digitális Zeneüzlet A-Z-ig!’ képzés 2016-ban a Majdnem Híres Rocksuli felkérésére újra elindul. A most induló kurzus egy kétnapos ’Zene és YouTube’ tanfolyammal együtt gyarapítja a jelentkezők ismereteit, gyakorlati tudását.

A képzés kidolgozásakor a gyakorlati és az elméleti tudásanyag megfelelő egyensúlyára külön ügyeltünk, hiszen célunk, hogy a Digitális zene üzlet A-Z-ig! hasznos és gyakorlatban is alkalmazható tudásanyagot adjon a kurzoson résztvevőknek.

A kurzus a téma iránt érdeklődők, független zenei kiadók, alkotó zenészek, előadók és minden zeneipari dolgozó számára kiváló lehetőséget biztosít az alapismeretek megszerzésére, a gyakorlati tudásuk bővítésére, ezáltal az online zenei bevételeik jövőbeni maximalizálására.

 

A képzés célja

A zeneipar, a lemezipar jelenének, változásainak megértése, a várható piaci helyzetre, a digitális zenefogyasztás jelenére és jövőjére való felkészítés.

A gyakorlatban használt háttér folyamatok lemodellezése annak érdekében, hogy a hallgatók a jövőben saját maguk is képesek legyenek.

- a digitális zeneterjesztés véghezvitelére, felépítésére
- egy digitális zenei kiadvány megjelenésének megtervezésére
- az üzleti modellek megértésével a digitális zenei szolgáltatásokkal való megállapodásra
- egy adott kreatív alkotó, zenei kiadó web-jelenlétének felépítésére, fenntartására
- a saját közönségének megtalálására, kezelésére, a velük való megfelelő kapcsolattartásra, kommunikációra
- a releváns közösségi média eszközök megfelelő és hatékony használatára, azok megértésére
- a YouTube Partner Programban való részvételre, az optimális bevételek elérésére

 

A digitális zenei üzleti modellek, a szerződések főbb pontjainak megértése, a tartalom feldolgozás és-gyártás, a digitális terjesztés főbb állomásainak végigkövetése, a releváns online marketing technikák megismerése, a zenei bevételek több forrásból való megteremtése, a rajongói közösségek építése és menedzsmentje, a YouTube-on felépítendő videótartalom stratégia is a témák között a Digitális zene üzlet A-Z-ig!  mesterkurzuson.

 

A képzés célja továbbá az is, hogy a kreatív iparágak üzletmenetére és a zenében kreatív alkotók jövőjére is felkészítsen, a jövő iparági szakembereit – menedzsereit, új-média menedzsereit, digitális üzleti menedzsereit felkészítve, kiképezve.

Jelentkezz!

A kurzus vezetője

A Digitális zene üzlet A-Z-ig! kurzus vezetője, oktatója Bodrogi Bozán András digitális zenei szakértő, újmédia-menedzser, minősített YouTube szakértő-tréner, és emellett maga is alkotó zenész, dalszerző-énekes

András eddigi életét zenei környezetben, zenében alkotókkal körülvéve töltötte számtalan poszton és szerepben. Zeneipari tevékenységét az EMI Hungary lemezkiadónál kezdte, itt talált rá a „new media menedzser” titulus. A digitális zenei éra kezdeteitől a gyakorlatban tanulta és tapasztalta meg az online és mobil zeneértékesítés, az új formátumok és a zenefogyasztás új korszakát.

Ezt követően az online kommunikáció, az online közösségi média, az online zene marketing és PR területeken kutatva végzett tanulmányokat Svédországban, a Linköping-i Egyetem „Tudomány, Technológia és Társadalom“ mester képzésén.

Hazatérve a WMMusicDistribution csapatával a hazai független kiadók többségének katalógusát és számtalan országosan ismert zenekar és előadó lemezét segítette a hazai vagy akár a nemzetközi digitális zene piacra jutásában.

Hazánkban elsők között vett részt a YouTube Partner programjában. Ennek is köszönhetően a Google Ground oktatóközpont hivatalos YouTube szakértő-trénereként, a Google Magyarország hazai partnereit oktatja a YouTube funkcióinak és eszközeinek optimális használatára a videótartalom stratégiától, a YouTube csatorna és tartalom-optimalizáláson keresztül a szerzői jogi kérdéseken át egészen a bevételszerzésig.

Rendszeres előadó elismert zenei rendezvényeken, szakmai konferenciákon főként a YouTube bevételszerzés, a digitális zeneterjesztés, online marketing, közösségi média marketing és kommunikáció témákban.

Jelentkezz!

Hasznos információk

Számonkérés típusa és módja: gyakorlati feladatok elvégzése és egy záró gyakorlati vizsga

Előtanulmányi követelmények:
érettségi, alapszintű angol nyelv és számítógépes ismeretek, Internet használati ismeretek

Előadás időpontja: 2019. január 14. – március 11.

Előadások helyszíne: 1075 Budapest, Károly krt 3/a.

Konzultáció: személyen konzultációra a kurzus időtartama alatt végig lehetőség van, hétköznapokon (10-18 óra között). A pontos időpontokat e-mailben kell leegyeztetni

 

Óraszám: 8 x 180 perc

A kurzus ára:  80 000 Ft, amennyiben mindhárom mesterkurzuson részt veszel (Utak a külföldi zenei színtérre, Digitális Zene Üzlet A-Z-ig, We Love Music), akkor az össztandíj 180 000 Ft

Jelentkezz!

 

4. WE LOVE MUSIC

 

Produceri útmutatások egy sikeres zenei brand felépítéséhez, a zenében rejlő kommunikációs és szponzorációs lehetőségek maximális kihasználásához.

Előadó

Linczényi Márk – zenész, kommunikációs szakember, producer.
Márkó szerzőként, producerként és előadóként három saját brandet alapított (the Kolin, Thomas Mark, Antilope Kid), emellett az ország egyik legkeresettebb reklámzene szerzője, és több egyéb előadónak is dolgozik szerzőként, producerként. Évekig dolgozott zenei újságíróként (Quart, Lángoló gitárok), rendszeres óraadó az ELTE kommunikáció szakán, és az RTL klub Hungary’s Got Talent műsorának zsűritagja.

Jelentkezz!

A We Love Music kurzus során a jelentkező megtanul külső, produceri szemmel tekinteni a saját brandjére, és annak megfelelő kommunikációs filozófiát és stratégiákat választani. A kurzus során feltérképezzük a zenében rejlő érzelemkeltési lehetőségeket, és megtaláljuk a hosszú távú közönség építés módszereit. Ezen kívül gyakorlati útmutatót kapunk arról, hogy hogyan lehet akár egyedül tolni egy egész zenekar szekerét, mint manager, producer, sajtós, zenész, előadó. Az órák során a hallgatók által hozott brand teljes felépítése megtörténik, a kurzus elvégzése után a jelentkező képes lesz konkrét művészeti és üzleti tervek kidolgozására, és végrehajtására.

 

Az órák időpontja: a kurzus 2018 november 12. – december 17.
Óraszám: 6×180 perc
A részvétel követelményei: érettségi
A kurzus értékelésének módja: vizsga, saját projekt elemzés
A kurzus helyszíne: Budapest VII. ker. Károly krt. 3/a, Oktatóterem
Kapcsolat, jelentkezés: info@mhrs.hu

A kurzus ára:  80 000 Ft, amennyiben mindhárom mesterkurzuson részt veszel (Utak a külföldi zenei színtérre, Digitális Zene Üzlet A-Z-ig, We Love Music), akkor az össztandíj 180 000 Ft

Jelentkezz!

A folyamatosan változó zeneipari környezet kihívásaira ad választ a kurzus, amely számos alternatív megjelenési- és bevételszerzési lehetőséget kínál a megszűnt lemezeladások pótlására, és egyéb bevételek szerzésére. Az elméleti háttér mellett gyakorlati megoldásokat kínál és valódi példákon keresztül mutatja be, hogyan érdemes létrehozni vagy erősíteni egy brandet, hogyan kell kommunikálni az online vagy offline világban és hogyan építhetők ki és tarthatók fenn new business kapcsolatok a zene területén.

 A kurzus célja

 

A populáris zenei tartalmakban rejlő kommunikációs lehetőségek, és a tartalmak értékesítési lehetőségeinek megismertetése, és egy szabadon választott brand produceri munkáinak ellátása.

A kurzus hallgatói pontos útmutatást kapnak, hogyan kell:

- létrehozni egy új zenekart, vagy gatyába rázni a már meglévőt
- megtalálni a produkció erényeit és gyengeségeit
- kiválasztani egy hiteles és őszinte üzenetet
- megtalálni a saját zenénkben rejlő érzelemkeltési lehetőségeket
- megtalálni a módját az üzenet célba érésének (kommunikációs filozófia, stratégiák kidolgozása)
- meghatározni a webjelenlét határait, kijelölni a konkrét felületeket és az azokhoz kapcsolódó célokat (differenciált és szinergetikusan működő webjelenlét)
- átgondolni és ütemezni a tartalom gyártást (produceri feladatok)
- megismerni a zeneipar aktuális elvárásait
- kézben tartani a művészeti felügyeletet (art direkció)
- new business partnert találni a tervezett, vagy legyártott tartalmakhoz (értékesítés)

Jelentkezz!

A kurzus tematikája

- A zenét értékesítő és terjesztő ügyfelek és ügynökségek igényei és a reklám célú tartalmak gyártási körülményei
- A zene egyénre és közösségre gyakorolt pszichológiai és fiziológiai hatásai, ezen hatások tervezhetősége
- A zenei tartalmak iránti igények, fogyasztási szokások, közösségi kultúrafogyasztás
- A digitális hangzavar okozta kommunikációs válság bemutatása és a válság aktuális megoldási javaslatai
- Zenei brand tervezése, létrehozása
- Hosszú távú brandépítés
- Kommunikációs filozófia megválasztása, kommunikációs stratégiák kidolgozása és alkalmazásuk a gyakorlatban
- Vezérelvek és gyakorlati tanácsok sajtózáshoz
- Self management, kézikönyv a hanglemezkiadók, zeneműkiadók és szerzői kiadások világához
- A közösségi hálózatok differenciált és szinergetikus használata átfogó és hiteles webjelenlét építéshez (background story felépítése)
- Zene szponzoráció és támogatás a szponzorok, ügynökségek oldaláról
- Minden órán projekt feladatok, és egy szabadon választott brand közös építése

Jelentkezz!

A kurzus előnyei

A kurzus elvégzése nem csak segít az elméleti háttér elsajátításában és gyakorlati alkalmazásában, de a hallgató által szabadon választott brand produceri és manageri feladatait is ellátja a kurzus során. Így a kurzus végére egy átgondolt, hosszú távon működő tartalomgyártási és kommunikációs stratégiát nyer minden jelentkező.

 

A kurzus korábbi hallgatói voltak:

Chikán Eszter: Launching Gagarin kiadó (Elefánt, Jónás Vera produkciók managere)

Kuti-Diligens Linda: Lajkó Félix managere a Cimbaliband mellett

Pécsi-Szabó Dénes: korábban a the Carbonfools, az Ivan @ The Parazol menedzsere, az Upmusic management alapítója (Mongooz & The Magnet, Mörk)

Jelentkezz!

 

Hallgatók

  • “Sokkal jobb, mint amire számítottam, tele vagyok ötletekkel és elképzelésekkel.”

    Márta Judit úgy kezdte el az MHRS könnyűzenei menedzser képzését, hogy minden szerepkörben el tudta magát képzelni, kivéve menedzserként. Ma, a THe pUnch zenekar menedzsereként folyamatosan szervez és intézkedik, miközben hatalmas mosollyal az arcán mesél a zenekarral való munkájáról. Hogyan mentek az első lépések és hogyan lehet bekapcsolódni egy működő zenekar véráramlatába menedzserként? Erről beszélgettünk…

  • „Ha már zenekar vagyunk, tegyünk úgy, mintha mi lennénk a Coldplay”

    Balázs Konrád idén fejezte be második képzését a Majdnem Híres Rocksuliban. Zenekara, a Twentees ügyeinek az intézése közben azonban a legtöbb „leckét” a saját bőrén is megtapasztalta már, a tanultaknak köszönhetően pedig egyre tudatosabban tud építkezni zenekarával: a kezdeti visszautasítások után jöttek az „igen” e-mailek, a Boldogság Kht. mellett pedig több daluk is rendszeresen pörög…

  • „Mindig viselkedj úgy, mintha vérprofi lennél”

    Domonkos Lívia nem mindennapi úton csöppent a zeneiparba: tehetségkutatón induló édesanyjának segített elsőként, majd végképp magába szippantotta a zenei világ. Livi szeptemberben kapta kézhez könnyűzenei menedzser bizonyítványát, elsősorban social media vonalon mozog otthonosan, de már dolgozott a VOLT fesztiválon band carként, jelenleg pedig a Jáde Nyúl útjait egyengeti.     „Úgy kezdődött, hogy anyukám énekesnő…