Mesterkurzusok

FESZTIVÁL-
AKADÉMIA
BÓNA MÁRK

 

UTAK A KÜLFÖLDI
ZENE SZÍNTEREKRE

JEGES ZSOLT

 

DIGITÁLIS
ZENEÜZLET

BODROGI ANDRÁS

 

WE LOVE
MUSIC
LINCZÉNYI MÁRK

 

1. Majdnem Híres Fesztiválakadémia

A magyar zeneipar legjobban és legnyereségesebben működő iparágainak egyike a fesztiválszervezés. Erre a speciális sajátosságokkal bíró munkára készít fel a Majdnem Híres Rocksuli új Mesterkurzusa, ami hasznos lehet már a szakmában dolgozó szakemberek számára, és azoknak is, akik szeretnének fesztiválszervezőként dolgozni, és professzionálisan, hatékonyan végezni a munkájukat. A főként a Sziget Fesztiváliroda szakembereire építő képzés a szaknyelvtől a fesztivál stratégiákig a gyakorlatban napi szinten hasznosítható tudást nyújt, és az újgenerációs zenei fesztiváloktól a nemzetközi fesztiválok szervezéséig foglalkozik a változóban lévő fesztiválpiac kihívásaira adott válaszokkal

Jelentkezés: info@mhrs.hu

Kurzusvezető: Bóna Márk

A kurzus vezetője Bóna Márk igazi reneszánsz ember a magyar fesztivál iparágban. A nemzetközi fellépők bookingjától a technikai megvalósításon át, a stagehandek munkájáig a legtöbb munkafolyamatot ismeri, és évek óta rendszeres óraadóként oktatja is a fesztiválszervezés témáját a Majdnem Híres Rocksuli zeneipari menedzsment képzésén. Bookerként és korábban a Zöld Pardon programszervezőjeként is dolgozott. 2004 óta vesz részt a Sziget Fesztiváliroda munkájában programszervezőként, színpadtechnikai vezetőként. Dolgozott klubokban, mint a legendás Kultiplex, vagy a Barba Negra Track, de szervezett tízezres rendezvényt is a Budapest Sportarénában.

 

Az órák időpontja: 2020. március 09. – 2020. május 18., hétfőnként 17.30-tól
A kurzus óraszáma: 10*180 perc (összesen tíz alkalom)
A részvétel követelményei: érettségi
A kurzus értékelésének módja: vizsga, valamint a képzéssel párhuzamosan projektmunkában vesznek részt a hallgatók
A kurzus díja: 149 000 Ft
A kurzus helyszíne: Budapest VII. ker. Károly krt. 3/a, Oktatóterem
Kapcsolat: info@mhrs.hu

 

 

Tematika:

A kurzus tematikája a fesztiválok tervezésétől kezdve a a biztonságtechnikán, az engedélyeztetésen, a bookingon, PR-kommunikáción, vendéglátáson át minden lényeges területet érint, amelyek elengedhetetlenek ahhoz hogy sikeres rendezvényt szervezz. A kurzus vezetője és vendégelőadói évtizedes fesztiválszervezői múlttal rendelkeznek, a saját területükön az ország legjobb szakembereinek számítanak, és a Sziget Fesztiváliroda munkatársa

Jelentkezés: info@mhrs.hu

 

2. Utak külföldi zenei színtérre

EZ A KÉPZÉSÜNK ÁTMENETILEG SZÜNETEL!

A magyar zenei piac mérete miatt a legtöbb hazai zenekar, zenei vállalkozás számára csak a nemzetközi siker lehetne a megoldás a zenekar rajongótáborának bővítésére és ezzel párhuzamosan a bevételek növelésére. Bár a nagy nemzetközi áttörés még az egész régióban várat magára, a folyamatok bíztatóak. A nemzetközi piacokat bemutató képzésünk gyakorlati megoldásokat kínál minden fontos területen, a zenekarak kiválasztásától, a turnészervezés, a showcase fesztiválok, nemzetközi szervezetek biztosította előnyökig, sőt a szervezés során megszerzett kapcsolatrendszer hatékony használatáról is. Legyél te az első magyar világsztár! 

A képzés vezetője: Jeges Zsolt

zenei exporttal foglakozó szakember , a Mamazone Records alapítója, CEEntral Party menedzsere, a Magyar Független Kiadók Egyesületének elnöke vezeti.

 

Az órák időpontja: 2019. szeptember  23. – 2019. november 4.
A kurzus óraszáma: 6*120 perc (összesen hat alkalom)
A részvétel követelményei: érettségi
A kurzus értékelésének módja: projekt vizsga
A kurzus helyszíne: Pannon Kincstár Oktatóterem; 1056 Budapest, Váci utca 47. 2. emelet
Kapcsolat: info@mhrs.hu

 

3. Digitális Zeneüzlet A-Z-ig

A digitális zenei üzlet háttérismeretei, működése és gyakorlata

A gondosan felépített, 12 alkalmas kurzus rálátást biztosít a lemezipar jelenkori, az internet által vezérelt változásaira, abban rejlő lehetőségeire. Segít megérteni a jelenlegi zenefogyasztási szokásokat, az ezekre épülő online és mobileszköz-alapú zenei szolgáltatások működését, azok üzleti modelljeit.
Bemutatja – hazai esetekben akár személyesen is – a hazai és nemzetközi digitális zenei piac releváns résztvevőit, az ezen a területen dolgozók munkafolyamatait és gyakorlati feladatait. Ezáltal elsajátíthatod és lemodellezheted a saját zenei kiadványaid, vagy akár egy teljes kiadói katalógus digitális menedzsmentjének főbb lépéseit.

 

dzu_indexkep

 

A saját kiadványok, vagy teljes kiadói katalógusok kapcsán a tervezéstől és előkészítéstől az online terjesztésen keresztül, az online marketing és PR területeit, a tartalommarketinget és a közösségfejlesztési technikákat is érintve, egészen a közösségimédia-kommunikációig lépésről lépésre egy masszív, de releváns tudásanyaggal leszel gazdagabb.
Mindezt az összes most létező és elérhető bevételszerzési forrás optimális beindításával a célkeresztben tartva tanulhatod meg. Új képességekkel gazdagodhatsz, a lemezipar ezen területein alap, vagy akár haladó szinten is felkészülhetsz a gyakorlatban való munkavégzésre, a jövőben való helytállásra zenészként, szerzőként, menedzserként, vagy épp egy zenei kiadóban dolgozó munkatársként.

A képzés célja tehát, hogy kiképezzük a jövő lemeziparági szakembereit, újmédia- és digitális üzleti menedzsereit, komplex tudással rendelkező zenekari menedzsereit, a „Csináld Magad – Do it Yourself” zenei alkotóit, előadóit.

Jelentkezz!

Ennél is konkrétabban:

 

- megtervezheted, és végre is hajthatod a saját és mások zenei kiadványainak megjelenését,

- megismerheted a hangfelvételeidhez és szerzeményeidhez köthető jogi háttér alapokat,

- megszerezheted a pontos metaadatok, a releváns kulcsszavak képzésének helyes technikáit, hogy begyűjthesd a maximális bevételeket minden lehetséges forrásból, továbbá, hogy megtalálhatóvá válj a felépített profiljaiddal online zenei és tartalommegosztó platformokon: Spotify, YouTube, Apple Music, Deezer, Amazon Music, BandCamp, SoundCloud…,

- képessé válhatsz kiválasztani a most elérhető digitális terjesztőpartnerek közül a számodra megfelelőt, a velük való munkát és kommunikációt is megértve,

- átláthatod a zenei márkád webjelenlétének fontosságát, az adatbázisépítés alapjait a közönséged, rajongóid közvetlen módon való elérését kiépítve,

- elsajátíthatod azokat a releváns technikákat, tartalom tervezési, képzési és megosztási utakat, amelyek segítségével egy multiplatform közösségimédia-kommunikációs stratégiát építhetsz a zenei projektednek, márkádnak: Facebook, Facebook Ads, Instagram, YouTube, Google Ads, TikTok, BandCamp, MusixMatch, ezekhez tartozó analitikai felületek és számtalan további hasznos applikáció és szolgáltatás,

- gazdagabb lehetsz egy komplett YouTube minikurzussal is a képzésen belül: videó- és csatornaoptimalizálás, videómarketing, élő közvetítések, a bevételszerzés és jogmenedzsment komplex rendszereinek, a Content ID és ennek kapcsán a Facebook Rights Manager megismerésével, 

- személyes mentoring, továbbá networking lehetőségek hazai, a területen dolgozó szakemberekkel, szakértőkkel, akik közül a legjobbak jelennek meg vendégoktatóként a kurzus egyes alkalmain.

Jelentkezz!

 

Bodrogi András, a kurzus vezető oktatója

IMG_3149

 

„Semmi céltalan “vetítés”, félrebeszélés! Ha a kurzus mellett döntesz, bátran készítsd fel magad nagy mennyiségű, de releváns tudásanyag feldolgozására, jól kiválogatott angol és magyar nyelvű forrásokhoz való hozzáférésre. Mindezek olyan területekre nyitnak majd ajtókat, amelyek segítenek majd nem eltévedni a folyamatosan változó technológiák és platformok dzsungelében. Nem kell programoznod, webfejlesztened – sokat segíthet persze, ha tudsz olyat is –,elég, ha akár csak felhasználóként ismered a fent említett platformokat, szolgáltatásokat. A kurzus az ebben a térben való optimális megjelenést, építkezést, jelenlétet és a pénzkeresési források kiépítését segíti. Nem zeneszerzőket, zenei producereket, hangmérnököket képzünk. Erre is megvannak a remekbeszabott hazai képzések. Mi onnan ugrunk fejest (ugorhatsz bombát is), hogy már megvannak a remélhetően jó dalok, lemezek, teljes zenei katalógusok. Szeresd a zenét, a kreativitást, légy nyitott saját magad fejlesztésére, az alkotószellemű emberek társaságára.”

Jelentkezz!

További információk:

A kurzus kezdete: 2021. január 21.

Előadások időpontja: 2021. január 21. – április 8. minden csütörtökön 17.30-20.30.

A képzés ára: 149.000 HUF / 12 x 180 perc + fejenként 3 óra személyes mentoring + networking lehetőségek.

Számonkérés típusa és módja: gyakorlati feladatok elvégzése és egy záró gyakorlati vizsga.

 

4. WE LOVE MUSIC

 

Produceri útmutatások egy sikeres zenei brand felépítéséhez, az előadói karakter megtalálásához, a zenében rejlő kommunikációs és szponzorációs lehetőségek maximális kihasználásához. A kurzuson megoldásokat keresünk COVID okozta zeneipari válságra.

 

Előadó: Linczényi Márk

Zenész, kommunikációs szakember, producer.

Márkó szerzőként, producerként és előadóként három saját brandet alapított (the Kolin, Thomas Mark, Antilope Kid), emellett az ország egyik legkeresettebb reklámzeneszerzője, és több egyéb előadónak is dolgozik szerzőként, producerként. Évekig dolgozott zenei újságíróként (Quart, Lángoló gitárok), rendszeres óraadó az ELTE kommunikáció szakán, és az RTL klub Hungary’s Got Talent műsorának zsűritagja.

Jelentkezés: info@mhrs.hu

A We Love Music kurzus során a jelentkező megtanul külső, produceri szemmel tekinteni a saját brandjére. A kurzus segít megtalálni és kialakítani az előadó karakterét, és annak megfelelő kommunikációs filozófiát és stratégiákat választani. Ezen kívül feltérképezzük a zenében rejlő érzelemkeltési lehetőségeket, és megtaláljuk a hosszútávú közönségépítés módszereit. A kurzus segít kialakítani a vizuális arculatot is, videós tartalmak tervezésével és a gyártásukhoz szükséges tanácsokkal. Emellett gyakorlati útmutatót kapunk arról, hogy hogyan lehet akár egyedül tolni egy egész zenekar szekerét, mint manager, producer, sajtós, zenész, előadó. Az órák során a hallgatók által hozott brand teljes felépítése megtörténik, a kurzus elvégzése után a jelentkező képes lesz konkrét művészeti és üzleti tervek kidolgozására és végrehajtására. Az idei évben a kurzus kiemelten foglalkozik a COVID következtében kialakult  zeneipari válsággal, és ennek megfelelően új tartalmi struktúrát és új típusú kommunikációt javasol. Számos kapu bezárult idén, viszont legalább ugyanennyi lehetőség megjelent. Idén leginkább ezekre az új lehetőségekre koncentrálunk.

 

Az órák időpontja: 2020. november 9., 16., 23., 30. december 7., 14. napokon 17.30-20.15 között
Óraszám: 6×180 perc
A részvétel követelményei: érettségi
A kurzus értékelésének módja: vizsga, saját projekt elemzés
A kurzus helyszíne: Oktatóterem 1075 Budapest, Károly krt. 3/a
A kurzus ára: 85 000 Ft, amelyet két részletben is be lehet fizetni!
Kapcsolat, jelentkezés: info@mhrs.hu

Jelentkezés: info@mhrs.hu

A folyamatosan változó zeneipari környezet kihívásaira ad választ a kurzus, amely számos alternatív megjelenési- és bevételszerzési lehetőséget kínál a megszűnt koncertek, és eddig megszokott gyakorlat pótlására. Az elméleti háttér mellett gyakorlati megoldásokat kínál és valódi példákon keresztül mutatja be, hogyan érdemes létrehozni vagy erősíteni egy brandet, hogyan kell kommunikálni az online vagy offline világban és hogyan építhetők ki és tarthatók fenn new business kapcsolatok a zene területén. Ezen kívül sorra veszi a COVID okozta válságban létrejött új lehetőségeket, modelleket és személyre szabottan kínál megoldási javaslatokat.

 

 A kurzus célja

 

A populáris zenei tartalmakban rejlő kommunikációs lehetőségek, és a tartalmak értékesítési lehetőségeinek megismertetése, és egy szabadon választott brand produceri munkáinak ellátása.

A kurzus hallgatói pontos útmutatást kapnak, hogyan kell:

- létrehozni egy új zenekart, vagy gatyába rázni a már meglévőt

- megtalálni a produkció erényeit és gyengeségeit

- kialakítani az előadó végleges és hosszú távon fenntartható karakterét

- kiválasztani egy hiteles és őszinte üzenetet

- megtalálni a saját zenénkben rejlő érzelemkeltési lehetőségeket

- megtalálni a módját az üzenet célba érésének (kommunikációs filozófia, stratégiák kidolgozása)

- meghatározni a webjelenlét határait, kijelölni a konkrét felületeket és az azokhoz kapcsolódó célokat (differenciált és szinergetikusan működő webjelenlét)

- átgondolni és ütemezni a tartalom gyártást (produceri feladatok)

- megismerni a zeneipar aktuális elvárásait

- kézben tartani a művészeti felügyeletet (art direkció)

- new business partnert találni a tervezett, vagy legyártott tartalmakhoz (értékesítés)

- használni a COVID alatt létrejött új felületeket, eszközöket

 

Jelentkezés: info@mhrs.hu

 

A kurzus tematikája

-  A zenefogyasztás jövője: mi lesz velünk a COVID után?

- A zene egyénre és közösségre gyakorolt pszichológiai és fiziológiai hatásai, ezen hatások tervezhetősége

- A zenei tartalmak iránti igények, fogyasztási szokások, közösségi kultúrafogyasztás

- Zenei brand tervezése, létrehozása, karakterábrázolás, az előadó alteregó kidolgozása/aktualizása

- Hosszú távú brandépítés

- Kommunikációs filozófia megválasztása, kommunikációs stratégiák kidolgozása és alkalmazásuk a gyakorlatban

- Új kommunikációs lehetőségek a COVID okozta megváltozott zenei térben

- Vizuális kommunikáció: új típusú videós tartalmak tervezése és gyártása

- Minden órán projekt feladatok, és a hallgató által választott brand (zenekar) közös építése

 

Jelentkezés: info@mhrs.hu

 

A kurzus előnyei

A kurzus elvégzése segít alkalmazkodni a COVID okozta megváltozott viszonyokhoz, emellett nem csak segít az elméleti háttér elsajátításában és gyakorlati alkalmazásában, de a hallgató által szabadon választott brand (zenekar) produceri és manageri feladatait is ellátja a kurzus során. Így a kurzus végére egy átgondolt, hosszú távon működő tartalomgyártási és kommunikációs stratégiát nyer minden jelentkező, illetve versenyelőnyhöz jut azokkal szemben, akik nem tudnak vagy akarnak reagálni az új médiafogyasztási szokásokhoz.

 

A kurzus korábbi hallgatói voltak:

Chikán Eszter: Launching Gagarin kiadó (Elefánt, Jónás Vera produkciók managere)

Kuti-Diligens Linda: Lajkó Félix és a Cimbaliband menedzsere

Pécsi-Szabó Dénes: a Mörk, az Ohnody, a Mongooz & The Magnet, korábban a the Carbonfools és az Ivan & The Parazol menedzsere

Boross Zoltán: A Hangfoglaló programirodájának vezetője, a Carson Coma menedzsere

Szécsi Böbe: a BÖBE produkció szóló énekesnője

Pozsogár Tünde: MC Kemon menedzsere

Kedves Péter: Belau

Imre Zsolt: Mertez Mendzsment alapító, Magneoton Music Group, Supernem turnémenedzsere

Szenkovits Arshak: Margaret Island turnémenedzsere

Jelentkezés: info@mhrs.hu

Hallgatók

  • “Sokkal jobb, mint amire számítottam, tele vagyok ötletekkel és elképzelésekkel.”

    Márta Judit úgy kezdte el az MHRS könnyűzenei menedzser képzését, hogy minden szerepkörben el tudta magát képzelni, kivéve menedzserként. Ma, a THe pUnch zenekar menedzsereként folyamatosan szervez és intézkedik, miközben hatalmas mosollyal az arcán mesél a zenekarral való munkájáról. Hogyan mentek az első lépések és hogyan lehet bekapcsolódni egy működő zenekar véráramlatába menedzserként? Erről beszélgettünk…

  • „Ha már zenekar vagyunk, tegyünk úgy, mintha mi lennénk a Coldplay”

    Balázs Konrád idén fejezte be második képzését a Majdnem Híres Rocksuliban. Zenekara, a Twentees ügyeinek az intézése közben azonban a legtöbb „leckét” a saját bőrén is megtapasztalta már, a tanultaknak köszönhetően pedig egyre tudatosabban tud építkezni zenekarával: a kezdeti visszautasítások után jöttek az „igen” e-mailek, a Boldogság Kht. mellett pedig több daluk is rendszeresen pörög…

  • „Mindig viselkedj úgy, mintha vérprofi lennél”

    Domonkos Lívia nem mindennapi úton csöppent a zeneiparba: tehetségkutatón induló édesanyjának segített elsőként, majd végképp magába szippantotta a zenei világ. Livi szeptemberben kapta kézhez könnyűzenei menedzser bizonyítványát, elsősorban social media vonalon mozog otthonosan, de már dolgozott a VOLT fesztiválon band carként, jelenleg pedig a Jáde Nyúl útjait egyengeti.     „Úgy kezdődött, hogy anyukám énekesnő…