Oktatók

Az MHRS oktatói többnyire a szakmában dolgozó, de az elméleti kérdésekkel is foglalkozó, naprakész tudással rendelkező előadók. Az oktatás nagy részét pár állandó oktató végzi, de az aktuális témák alapján minden évben számos vendégelőadót is meghívunk. Az oktatók és vendégelőadók neveit és tevékenységeit alább olvashatod.

 

Majdnem Híres Stáb

 

Forrai Krisztián
Újságíró, programszervező, DJ. Zenei újságírói pályáját a WAN2 elődjének számító Wanted magazinnál kezdte, majd dolgozott az est.hu Könnyű rovatának és az Exit Magazinnak, a PEP! szerkesztő munkatársaként és több kiadvány alkalmi szerzőjeként. Az újságírás mellett immár több éve partikat szervez, dj-zik, rádióműsort vezet, jelenleg a Recorder munkatársa.

 

Bihari Balázs

Szerkesztő-újságíró, aki éppúgy részt vett a kilencvenes évek fordulóján kibontakozott fanzinmozgalomban, mint később az ebből a csapatból verbuvált Magyar Narancs zenei újságíró gárdájában a Snoblesse Oblige szerkesztőjeként, majd a Wanted magazin szerkesztésében mint főszerkesztő. 2008 év végéig a Sziget fesztiválszájtjainak főszerkesztője, 2009-től pr-ral is foglalkozik Presscode néven, 2011-től a Dal+Szerző magazin főszerkesztője. Mindezeken túl a magyar underground zenei élet egyik aktivistája, zenész-gitáros-producer.

http://www.facebook.com/hippikiller

 

Réz György
A nyolcvanas évek végén – kilencvenes évek elején arcán magabiztos vigyorral, hatalmas punktaréjjal járta az underground szórakozóhelyeket, hogy rövid fanzine-ozás után a Wanted magazin lapjain váltsa meg a rockvilágot.  Dolgozott egy rakat újságánál, később a Sziget.hu szerkesztője, majd a flyerz magazin főszerkesztője. 2009 tavaszáig a rövid életű Est TV magazin felelős szerkesztője, 2009-től a Ringier-hez tartozó http://neon.hu ifjúsági webszájt vezető szerkesztője. 2012-től a Sziget Fesztiváliroda munkatársa, jelenleg a PORT.hu popkulturális programajánló oldal főszerkesztője.

 

Fernbach Erika
Kezdetben a Pesti Est szerkesztőségi munkatársa, majd a Sziget.hu szerkesztője, később
felelős szerkesztője, és immár több éve a Sziget Szervezőirodában az online területek
felelőse.

 

Alapító, állandó óraadó: Németh Róbert
Újságíró, kommunikációs szakember. Életét egy kínai tányérpörgetőéhez hasonlítja: jelenleg a Brightly reklámügynökség kommunikációs vezetője, a Presscode PR kommunikációs ügynökség alapító-társtulajdonosa, a hvg.hu és a Recorder zenei magazin újságírója, valamint az A38 magazin felelős szerkesztője. Korábban dolgozott a Sziget Kft-nél és a Petőfi Rádiónál is, és írt a Wan2-ba, a Wantedba és a Magyar Narancsba is. Alapítója, illetve 1995-től 2015-ig tagja a Heaven Street Sevennek, jelenleg a Pegazusok Nem Léteznek együttesben zenél. Amúgy tanító-szociálpedagógus.

 

Vendégelőadók

A teljesség igénye nélkül:  Prieger Zsolt (Anima), György Péter (EMI Publishing), Sallai Zsuzsa (MTV Hungary Network), Gerdesits Faszi (Quimby), Kevin (Fine Cut Bodies), Vörös András-Horváth Máté (Skalar Music Hungary, Dürer Kert), Bóna Márk (Sziget Fesztiváliroda), Tövisházi Ambrus (Erik Sumo Band, Péterfy Bori Love Band, zenei producer), Szép Fruzsina (Sziget Fesztiváliroda) Bérczes Ádám (CLS Records), Hegyi György (Neo FM), Linczényi Márk (Kolin), Kostil Danila (kliprendező), Tóth Péter Benjámin (Artisjus), Lobenwein Norbert és Fülöp Zoltán (Sziget / VOLT Produkció),  Stiedl Gusztáv (Schubert Music Publishing), Bodrogi András (digitális zenei szakértő, újmédia-menedzser), Horváth Gáspár – JumoDaddy (Irie Maffia és a Kelemen Kabátban zenekarok billentyűs-dalszerzője, dj-producere).

 

We Love Music kurzus

 

Linczényi Márk

Márkó szerzőként, producerként és előadóként három saját brandet alapított (KOLIN, Thomas Mark, Antilope Kid), emellett az ország egyik legkeresettebb reklámzene szerzője, és több egyéb előadónak is dolgozik szerzőként, producerként. Évekig dolgozott zenei újságíróként (Quart, Lángoló gitárok), elvégezte az ELTE kommunikáció szakát, és jelenleg kutatást végez “a populáris zenei tartalmak érzelmi üzeneteinek közvetítési lehetőségei a reklám célú tartalmakban a folyamatosan változó digitális térben a technológiai, értékesítési és fogyasztási változók függvényében” témában. A We Love Music kurzus során major- és független lemezkiadói-, zeneműkiadói és szerzői kiadásbeli tapasztalatait, ügyfelekkel, ügynökségekkel és alkotókkal való kapcsolattartási tapasztalatait, a tervezés és gyártás területén szerzett tapasztalatait osztja meg a hallgatókkal, illetve időszerű produceri segítséget nyújt óráról órára a hallgatók által tetszőlegesen kiválasztott brand számára.

 

Digitális Zeneüzlet A-Z-ig

 

Bodrogi András

A Digitális zene üzlet A-Z-ig! kurzus vezetője, oktatója Bodrogi Bozán András digitális zenei szakértő, újmédia-menedzser, minősített YouTube szakértő-tréner, és emellett maga is alkotó zenész, dalszerző-énekes.

András eddigi életét zenei környezetben, zenében alkotókkal körülvéve töltötte számtalan poszton és szerepben. Zeneipari tevékenységét az EMI Hungary lemezkiadónál kezdte, itt talált rá a „new media menedzser” titulus. A digitális zenei éra kezdeteitől a gyakorlatban tanulta és tapasztalta meg az online és mobil zeneértékesítés, az új formátumok és a zenefogyasztás új korszakát.

Ezt követően az online kommunikáció, az online közösségi média, az online zene marketing és PR területeken kutatva végzett tanulmányokat Svédországban, a Linköping-i Egyetem „Tudomány, Technológia és Társadalom“ mester képzésén.

Hazatérve a WMMusicDistribution csapatával a hazai független kiadók többségének katalógusát és számtalan országosan ismert zenekar és előadó lemezét segítette a hazai vagy akár a nemzetközi digitális zene piacra jutásában.

Hazánkban elsők között vett részt a YouTube Partner programjában. Ennek is köszönhetően a Google Ground oktatóközpont hivatalos YouTube szakértő-trénereként, a Google Magyarország hazai partnereit oktatja a YouTube funkcióinak és eszközeinek optimális használatára a videótartalom stratégiától, a YouTube csatorna és tartalom-optimalizáláson keresztül a szerzői jogi kérdéseken át egészen a bevételszerzésig.

Rendszeres előadó elismert zenei rendezvényeken, szakmai konferenciákon főként a YouTube bevételszerzés, a digitális zeneterjesztés, online marketing, közösségi média marketing és kommunikáció témákban.

 

 

Hallgatók

  • “Sokkal jobb, mint amire számítottam, tele vagyok ötletekkel és elképzelésekkel.”

    Márta Judit úgy kezdte el az MHRS könnyűzenei menedzser képzését, hogy minden szerepkörben el tudta magát képzelni, kivéve menedzserként. Ma, a THe pUnch zenekar menedzsereként folyamatosan szervez és intézkedik, miközben hatalmas mosollyal az arcán mesél a zenekarral való munkájáról. Hogyan mentek az első lépések és hogyan lehet bekapcsolódni egy működő zenekar véráramlatába menedzserként? Erről beszélgettünk…

  • Sziget Backstage – Hogyan kommunikál a fesztivál köztársaság?

    Manapság egyetlen rendezvény sem engedheti meg magának, hogy előkészületeiből kihagyja az online kommunikációt, ahol első kézből értesülhetnek a fesztiválozók a programokról vagy éppen a jegyárakról. A fesztivál ideje alatt pedig kiemelten fontos, hogy minden változásról azonnal értesüljenek a szigetlakók. Ennek a web koordinációjáért felel Kálmán Tamás, volt Majdnem Híres hallgató, aki a fesztivál ideje alatt…

  • Hogyan lesz valakiből turnémenedzser?

    – interjú Imre Zsolttal, a Mocsok 1 Kölykök turnémenedzserével   Imre Zsolt nem sokáig tétlenkedett, már az elméleti képzés elején jelentkezett gyakornoknak Kovács Ákos Dadanhoz, aki szinte egyből beültette a zenekari buszba a turnémenedzserkedéssel kacérkodó srácot. Azóta a Mocsok 1 Kölykökkel második fesztivál szezonját nyomja végig, ő igazgatja az Audio Love Nation ügyes-bajos dolgait, de…