Sziget Backstage – Miből lesz a livestream?

Remetei Filep Ákos a Sziget Nemzetközi osztályán dolgozik, a fesztivál ideje alatt az ő feladata, hogy elintézze a livestream-hez szükséges szerződéseket, de évközben ő egyeztet arról is, hogy ki hányadik sorban fér fel a plakátra. Mitől függ, hogy viszont látunk-e valakit a Sziget.hu-n és zavarba hozza-e még a backstage a fesztiválon dolgozókat? Remetei Filep Ákos, januárban végzett könnyűzenei menedzser avat be minket szigetes feladataiba.

 

1_560

 

Mik a feladataid a Sziget kötelékein belül?

Egész évben változó, mindig szakaszosan megvan, hogy éppen mi az, ami fontos és foglalkozni kell vele. Onnantól kezdve, hogy a zenekarok menedzsmentjeivel kell egyeztetni, hogy ki hányadik a plakáton, odáig, hogy hány ember jön a külföldi jegyterjesztőkön keresztül. A helyszínen pedig most az élő közvetítést szervezzük az egyik kollégámmal, azért kell rohangálni, zenekarokkal egyezkedni, hogy lehet-e.

 

Mi a pozíciód pontos neve?

A Nemzetközi osztályon van egy nagyon hangzatos nevem: nemzetközi kapcsolatok operatív munkatárs.
 

Hogyan tettél szert erre a pozícióra?

A Majdnem Híres hallgatóiként folyamatosan kaptunk gyakorlati munkákról információt. Amikor tavaly nyáron megtudtam, hogy erre az osztályra keresnek gyakornokot, jelentkeztem, a suli beajánlott és felvettek. Akkor itt voltam májustól augusztus végéig és idén februártól visszahívtak, hogy lenne-e kedvem napi 8 órában náluk dolgozni. Természetesen volt.

 

2_560

 

Mik a tapasztalatok, kik azok a zenekarok, akik belemennek a livestream-be, és kik azok akik visszamondják?

Egészen változó. Először azt hittem, hogy méret függvénye, hogy a nagyobbakat nehezebb becserkészni. Ez részben igaz, de nem kizárólag. A Balaton Sound tapasztalata alapján talán a DJ-k egy kicsit nehezebben mennek bele, de valljuk be, nehezebb műfaj is egy embert közvetíteni, aki egy pult mögött áll. Most a Szigeten meglepően jó az arány szerintem azok közt, akik engedélyezték a közvetítést, akár az egészen nagyok közül is.

 

A streaming intézésén túl mi  a feladatod a fesztivál alatt?

Mindig vannak olyan dolgok amik még csapódnak hozzá: például hétfőn, a beköltözéskor 44 busz érkezett Franciaországból és Olaszországból, nekem pedig reggel hattól délig ott kellett segítenem koordinálni, hogy hova mehetnek a buszok. Tegnap a német közszolgálati rádió érkezett meg – akiknek a stúdiója az A38 backstage-ben volt, bár a világzenéről közvetítenek – nekik kellett elintézni, hogy legyen számukra konténer, legyen benne bútor, internet, legyen hely a kocsinak odaállni. Illetve a livestream-nél mindig vannak egyéb papírok is, amiket nekünk előre le kell gyártani, eljuttatni a fellépőkhöz.

 

Ilyenkor a zenekar menedzserével kell megegyeznetek?

Változó. Először mindig az ügynökre (booking agent -  a szerk.) írunk rá, mert ő az első kapcsolat a zenekar és a fesztivál között, onnan sokszor már a menedzsmenthez pattintanak tovább,  de olyan is előfordult időnként, hogy a jogi osztályt kell megkeresni vagy a kiadót. Tehát mindig változó, de olyan is megesett hogy maga a művész írta alá a megállapodást – például Roni Size-nál is így történt -, vagy esetleg a magyar kiadó munkatársa egyezik bele a közvetítésbe, úgyhogy nagyon tág a paletta.

 

DSC_0062_560

 

Nem jössz zavarba, amikor a backstage-ben intézed ezeket az ügyeket?

Most már nem igazán. Úgy fogtam fel mindig, hogy én dolgozni vagyok itt. Persze izgalmas, de annál bénábbat nehezen tudnék elképzelni, hogy itt dolgozóként látványosan „rajongjak” a backstage-ben. A VOLT fesztiválon beszélgettem a Karnivool gitárosával egy fél órát, mert megtetszett neki a Mastadon pólóm és szóba elegyedtünk, de azt is furának éreztem már. Szóval nem vészes meg mindenki tök normálisan viselkedik. Hozzá vannak szokva a fellépők is, hogy mindig ott van körülöttük egy csomó ember.

 

Melyik részét szereted a legjobban a munkádnak?

Ez a stream dolog izgalmas: leszerződni a menedzsmentekkel, lenyomozni, hogy kit kell megkeresni,  helyszínen ledumálni velük, hogyha van valami probléma vagy visszamondják utolsó pillanatban, – mint mondjuk a Blink182 tette – és meg kell próbálni meggyőzni őket. Itt azt érzem, hogy van hozzáadott értéke annak, amit csinálok.

 

Az interjút készítette: Nagy Kátya.

 

LEGYÉL  TE IS MAJDNEM HÍRES! – OKTÓBERBEN ISMÉT INDUL  A ZENEI MENEDZSER KÉPZÉS A MAJDNEM HÍRES ROCKSULIBAN! JELENTKEZÉS ÉS INFO: info@mhrs.hu

Hallgatók

  • “Sokkal jobb, mint amire számítottam, tele vagyok ötletekkel és elképzelésekkel.”

    Márta Judit úgy kezdte el az MHRS könnyűzenei menedzser képzését, hogy minden szerepkörben el tudta magát képzelni, kivéve menedzserként. Ma, a THe pUnch zenekar menedzsereként folyamatosan szervez és intézkedik, miközben hatalmas mosollyal az arcán mesél a zenekarral való munkájáról. Hogyan mentek az első lépések és hogyan lehet bekapcsolódni egy működő zenekar véráramlatába menedzserként? Erről beszélgettünk…

  • „Ha már zenekar vagyunk, tegyünk úgy, mintha mi lennénk a Coldplay”

    Balázs Konrád idén fejezte be második képzését a Majdnem Híres Rocksuliban. Zenekara, a Twentees ügyeinek az intézése közben azonban a legtöbb „leckét” a saját bőrén is megtapasztalta már, a tanultaknak köszönhetően pedig egyre tudatosabban tud építkezni zenekarával: a kezdeti visszautasítások után jöttek az „igen” e-mailek, a Boldogság Kht. mellett pedig több daluk is rendszeresen pörög…

  • „Mindig viselkedj úgy, mintha vérprofi lennél”

    Domonkos Lívia nem mindennapi úton csöppent a zeneiparba: tehetségkutatón induló édesanyjának segített elsőként, majd végképp magába szippantotta a zenei világ. Livi szeptemberben kapta kézhez könnyűzenei menedzser bizonyítványát, elsősorban social media vonalon mozog otthonosan, de már dolgozott a VOLT fesztiválon band carként, jelenleg pedig a Jáde Nyúl útjait egyengeti.     „Úgy kezdődött, hogy anyukám énekesnő…