Mavrák Kata Hugee

„Az volt a cél, hogy brandként jöjjünk ki”

Mavrák Kata Hugee, a URD ONE és a Words Are Melodies énekesnője, de utóbbi formációban menedzserként is részt vesz. Majdnem Híres gyakorlatát az Artisjusnál töltötte, ahol szabadúszó újságíróként is dolgozott, de akkor sem lepődünk meg, ha nevéről épp a slam poetry-re asszociálsz. Hugee tavaly két zenei formációval is jelentkezett, így ha valaki, ő tudja, milyen az elejéről kezdeni a zenekari- és brandépítést. Ezekről a tapasztalatokról faggattuk Mavrák Kata Hugee-t, aki ősszel végzett könnyűzenei menedzserként, de a kommunikációra és brandépítésre szakosodott We Love Music kurzusunkon is részt vett.

Tavaly végezted el a könnyűzenei menedzserképzést és a We Love Music kurzust is. Hogy érzed, melyik részét használod jobban az MHRS-es képzésnek?

Az elején el kell mondanom, hogy hatévnyi slam szervezői tapasztalattal érkeztem az MHRS-be, és szerveztem már pár koncertet a zenekaraimnak is, de azért jelentkeztem a zenei menedzser képzésre, hogy összeálljon a fejemben a zeneipari „képlet”: ki mit mikor miért és hogyan csinál. Ezt amúgy maximálisan megkaptam, és új kapcsolatokra is tehettem szert, na meg biztos jól mutatott a képzés az önéletrajzomban is, amikor az Artisjus-hoz felvételiztem. Imádtam a sulit, mert ide tényleg olyan arcok jönnek, akik képben vannak: rádiós szakember, menedzser, fesztiválszervező, booker, vagy éppen tapasztalt zenekari tag.

 

A We Love Music kurzus szintén nagyon hasznos, mert baromira nem evidens, hogy hogyan kezeld a Youtube vagy épp a Facebook csatornádat és hogy mennyire fontosak az előzetesen kitűzött célok és az imidzs.

 

A URD One megalakulása előtt is jelenlegi zenésztársaddal csináltátok a Swagga Stepet, aminek 2013-ban lett vége. Miért fejeztétek be?

Hiába csináltunk egyedit, az élő dubstep nem annyira feküdt nekem, és nem tudtunk zenekarként funkcionálni… Egy idő után rájöttünk arra is, hogy a közönség is megérzi akár a zenénken keresztül, hogy nem őszinte vagy nem teljes, amit csinálunk. Nem kell spirituális dolgokban gondolkozni, egyszerűen a feeling, az energia nem az igazi. Így 2013 végén feloszlott a banda, és a télen azt kértem Fu-Rakktól, hogy a jövőben az legyen a legfontosabb, hogy szívből íródjanak a dalok, szövegek – ezért is lett az a szlogenünk, hogy Do What You Love. És tényleg ennek megfelelően dolgoztunk tavasszal, azért is kapta az első kislemezünk a Mosoly címet, mert az ült ki az arcunkra minden dal hallgatása közben.

 

 

Hogyan képzeljük el azt a folyamatot az ötlettől a megvalósításig, amíg felépítettétek brandként az URD One-t?

Bár a Swagga Step közönségét nem sikerült megtalálni, az egy nagyon jól felépített dolog volt. Megvolt a stílusa, be lehetett kategorizálni, megvoltak a szerepek, hogy milyen a zenénk stb., ami annak köszönhető, hogy Fu-Rakk elég erős brandépítésben. A URD ONE esetében az első koncepció az volt, hogy őszinte dalokat alkossunk, ahogy a bionkban is megfogalmaztuk, tényleg nem a stílusokat néztük, a Mosoly kislemezünkön így van trip-hop, house és dnb is. A folyamat úgy kezdődött, hogy Fu-Rakk megírta a dalokat, majd én írtam rájuk dalszövegeket dallammal. Fu-Rakk a szövegbe nem szól bele, a dallamba egy picit, hogyha kell, de általában elsőre megveszi azt, amit kitalálok, mert eléggé egy hullámhosszon vagyunk. Mikor már megvolt, hogy milyen dalok lesznek, – ha nem is volt még mindegyik felvéve – készítettünk honlapot és Facebook oldalt. Az volt a cél, hogy brandként jöjjünk ki és ne forduljon elő az, hogy az emberek csak egy átlagos zenélő párost látnak. A formáció nem annyira elrugaszkodott stílusú, mint a Swagga volt, de nem Norbit és Katit látod a képeken, hanem a URD ONE-t. A Words Are Melodies-t is azért érzem nagyon magaménak, mert az én ötletem alapján alakult, a dalokat ott is együtt készítjük, és teljesen más, ha együtt alkotsz másokkal, mintha csak elénekled valakinek a dalát.

 

Mennyire nehéz elkapni és fenntartani a közönség figyelmét?

Én egyelőre úgy tapasztalom, hogy nagyon… Egyre több minden jelenik meg az internetnek köszönhetően, egyre nagyobbnak tűnik Budapest is, nehéz kitűnni, még nehezebb motiválni az embereket! Azt látjuk például, hogy sokaknak tetszik a zenénk, de eszükbe nem jut ezt maguktól tudatni velünk vagy felhívni ránk az ismerőseik figyelmét akár egy Facebook megosztással. De reméljük, ha rádióban és elő zenekarként hallják a dalainkat, egyre több figyelmet kap majd a zenénk.

 

 

Más projekteket szeretnél menedzselni?

A Words Are Melodies-t nem adom ki a kezemből. Ezzel egyszerűbb a helyzet, mert már van egy felépített kapcsolatrendszer, adottak a csatornák, amiken könnyebben elérhető az első számú célközönség. A Slam Poetry háza táján ismerik a nevem, a műfajt sokan szeretik, és ezért kíváncsiak a slam szövegekből készült dalokra. De hadd tegyem hozzá, ha nem lennének jók a dalok, csak a slam népszerűsége miatt nem működne. De ez a projekt is őszinte, szeretetteljes, ezért imádom mindkettőt.

 

 

A slam fellépések szervezésével szerzett tapasztalatokat át tudod konvertálni a zeneipari munkáidra?

Igen, a Swagga Step és a URD ONE esetében is próbálom kamatoztatni a tapasztalatokat, a Words Are Melodies pedig ugye a slamből született. Amivel mai napig hadilábon állok, az az, hogy menedzserként is tekintsek magamra a fellépői státusz mellett: vidéken a kisebb költségvetés miatt még mindig be szoktam vállalni azt, hogy megszervezem a fellépőket, számlát intézek, sofőr vagyok stb. és persze slammelek is – ugyanazért az árért, amiért mások „csak” utóbbit teszik. De nekem fontosabb, hogy vigyük a slam hírét, hogy ott lehessek a születésekor. Ebből kifolyólag viszont szervezőként is ismernek a slam környezetben, így egyszerűbb zenekari fellépésről is tárgyalni.

 

2015 tavaszán ismét WE LOVE MUSIC kurzus a Majdnem Híres Rocksuliban!

Ha szeretnél többet tudni a brandépítésről, kommunikációs csatornák kezeléséről és a zenei szponzorációról, akkor jelentkezz az info@mhrs.hu e-mail címen!