Kedves Péter

„Már az első pillanatban pontosan tudtam, hogy mit szeretnék”. A fesztiválszezonban 40 koncertet adott zenekarával országszerte – sőt még azon is túl – zenéjét ismerhetitek a Telenor reklámjából, de az Aranyéletből is.

Ő Kedves Péter, a Belau atyja, ami egy nagyon régóta dédelgetett álma volt. Az interjú alatt egy telefonhívás során tudja meg, hogy egy újabb reklámban szeretnék használni a zenéjüket, a beszélgetésünk után pedig az új klipjéről értekezik a stábbal. A Belau alig több mint egy éve bukkant fel a zenei színtéren, koncertezni fél éve kezdtek, de máris szép sikereket jegyezhetnek. Persze, a színfalak mögött  több évnyi tervezgetés és tanulás áll.

„16 évesen kezdtem el zenélni, gitározni először, aztán később basszusgitározni és billentyűzni, maga a zeneipari érdeklődés pedig úgy jött, hogy a fősulin rendezvényszervezésre specializálódtam és mivel nagyon régóta szerettem a zenét, a képlet az lett, hogy a rendezvényszervezés és a zene szeretete egyenlő a koncertszervezéssel. Ez volt a nyitánya annak, hogy ezzel szeretnék foglalkozni. Később több szegmense is megtetszett a zeneiparnak, például a menedzsment, így elkezdtem foglalkozni ezzel is.”– mesél Péter a kezdetekről. A rendezvényszervezésbe a főiskola mellett az A38 gyakornokaként is belekóstolhatott, illetve néhány zenekarnak segített koncertszervezésben és a Wasabi KHT. ügyeit intézte. A Hajón lett figyelmes a Majdnem Híres Rocksuli hirdetésére: „Nem sokat gondolkoztam, jelentkeztem, és így csöppentem a Majdnem Híresbe.”

 

„Nagyon jó volt minden szempontból, mert sok újat tapasztaltam, illetve kiemelném azt, hogy nem csak a zenei menedzser képzésre jártam, hanem a We Love Music kurzust is elvégeztem, ami tök jó volt Linczényi Márkó vezetésével”– meséli- „Nem a nulláról indultam, de rengeteget tanultam. Akkor, amikor elkezdtem az iskolát, az A38-on, és a zenei koncertszervezés tapasztalaton kívül nem volt más. Abban, hogy egy zenekart hogyan kell menedzselni, intézni az ügyeiket, egyáltalán nem volt tapasztalatom, ahogy az elméleti dolgokkal kapcsolatban sem. Annak ellenére, hogy tudtam is egy-két dolgot, nagyon jó volt, hogy átláthatóbbá vált az egész, mert rendszerezve volt a képzés, egymásra épült és segített abban, hogy legyen egy átfogó zenei ismeretem.”

Az iskola után Péter a Red Lemon PR ügynökségnél kapott állást, ahol a mai napig dolgozik ismert emberek sajtóján, különböző kommunikációval kapcsolatos teendőkért felel egy-egy ügyfélnél. A civil foglalkozásán túl azonban ő viszi a Belaut: zenét ír, gitáron játszik, de a menedzseri és sajtós teendőkért is ő maga intézi. „A Belau már a Majdnem Híres előtt is ilyen álom volt. Viszonylag régebb óta hallgatok ehhez hasonló chillesebb zenéket… ez a szívem csücske lassan tíz éve és az MHRS-be való jelentkezésemben is benne volt, hogy ennél a zenekarnál ezt a tudást egyszer majd használhatom. Az más kérdés, hogy mire összeállt, az öt évbe tellett különböző dolgok miatt, leginkább, mert nem egyedül szerettem volna ezt csinálni, hanem több emberrel, aki az elektronikus zenei részében, keverés, masteringben jobban képben van. Jó pár évig kerestem ilyen embert, nem lett meg, úgyhogy egyedül vágtam bele.”

A mostani társait is azután találta meg, hogy már megjelent az első, Island of Promise című Belau dal: „Ahogy elindult a zenekar – és szerencsére elég jól indult el – egyből volt egy-két komolyabb siker, már nem volt annyira nehéz berántani embereket. Egyébként a basszusgitáros Buzás Krisztián, aki 10 éves korom óta az egyik legjobb barátom, osztálytársam volt gimiben is, úgyhogy ez nagyon kézen fekvő volt, illetve élőben Szécsi Böbe énekel, mert egyébként több különböző énekessel dolgozunk a lemezen, de Böbe adja elő élőben is a dalokat.”
A harmadik és negyedik pozíció két ember között oszlott meg a nyári turné kapcsán, így az alapokért, gitárért és billentyűért Matos Gergő és Kiss Benji felelnek felváltva.

„Már az első pillanatban pontosan tudtam, hogy mit szeretnék – volt időm kitalálni – bár az öt év alatt elég nagy változáson ment keresztül zeneileg is. Fontosnak találom azt, hogy nagyon pontosan kitaláltam, mit szeretnék ténylegesen a zenében, a brandben, a promóban, tudtam, hogy nézzen ki a klip, egy fotó, a borító, mi legyen a tartalom, miről szóljanak a szövegek, miről szóljon ez az egész. Ez egy őszinte dolog, ami talán a legfontosabb. A tengerpart, elvágyódás, utazás szentháromságba vannak foglalva a dalok. Hosszútávon tematikus albumokban gondolkodom, ami azt jelenti, hogy egy-egy különböző földrajzi részt zenésítek meg, remélem ezt sikerül majd átadni másnak is. Az első albumunk nagyja a mediterrán irány felé megy, napsütötte tengerparti helyekre.” – mondja, közben pedig pár percre kénytelenek vagyunk szüneteltetni az interjút, Pétert ugyanis jó hírekkel hívják: felhasználják a zenéjét egy reklámhoz. Nem ez az első eset, hogy egy reklámban hallhatjuk viszont a Belau dalokat, a nyári kampány kapcsán ugyanis a Hegyi Dórival közös Distant Bay szól a Telenor reklámjában. Sőt, az Island of Promise a HBO-n futó Aranyéletben is felcsendült már.

 

Ezen felül végig koncertezték az egész nyarat: „Nagyon sok helyen játszottunk a nyáron, nagyon sok mindent elvállaltunk. Azért is vállaltunk el egyébként ennyi koncertet, hogy lássuk hol, milyen közönség van, hogyan reagálnak erre. Szerencsére az jött le, hogy tetszik az embereknek. Nyilván nem mindig voltak sokan, de akik voltak, azokon úgy láttuk, hogy bejött nekik a zenénk. Voltak kiemelkedően jó koncertek, amire nagyon sokan eljöttek, mint az Untold vagy Paloznak, de a Balaton Sound is jó volt, még ha délután is játszottunk. Ezekből le tudjuk vonni a konzekvenciát, azt gondolom, hogy ez egy rétegzene, nyilván vannak bőven határai, amiket még szerencsére nem értünk el, de egyre jobban fogadja a közönség. Ami miatt még jó volt ez a nyári gigadömping, hogy rengeteget tudtunk fejlődni a színpadi dolgokban, akár a dalok, akár a díszlet vagy a hangszerpark tekintetében.”

Az összes koncertet Péter szervezte, miközben a színpadon is zenél. Ennek ellenére nem érzi furának ezt a felállást, inkább fárasztónak tartja, hogy ennyi felé kell szakadnia és gondolkodnia. „Jó, hogy nincs ilyen „tudathasadásos” dolog, nincsen ellentét egy külső emberrel. Kérdés, hogy később mennyiben tudom egyedül csinálni. Ami még jó, hogy ketté van választva az, hogy én dalt írok és az, hogy annak mi lesz a sorsa. Ténylegesen olyan dalt írok, ami én vagyok és 100%-ban arról szól, amit szeretnék kifejezni és nem pedig ehhez jön valami külső megfelelés” – mondja.

 

A Belau novemberben mutatja be első nagylemezét, melyről hamarosan egy klip is megjelenik. „Ez valószínűleg egy 12 számos album lesz, a felén instrumentális dalok lesznek, a másik felén énekesekkel dolgozunk együtt. Remélhetőleg addig megjelenik egy Myra Monokával közös dalunk, Herrer Sári és Antonia Vai is énekelni fognak a lemezen. Mediterrán hangulatú lesz, ami alatt azt kell érteni, hogyha valaki meghallja, remélhetőleg benne is azt az életérzést váltja ki, hogy horvát, spanyol vagy akár a francia Riviéra vonalán mozog. A lemezbemutatónk november 26-án lesz az A38-on.”

 

Szöveg: Nagy Kátya, Fotó: Damokos Attila

 

Legyél Te is Majdnem Híres!

Bővebb információ a Majdnem Híres képzésekről