„Úgy kezdődött, hogy anyukám énekesnő – inkább a népzene világában mozog – és beneveztem egy tévés tehetségkutatóba, ahol én vittem végig minden feladatot. Elküldtem a bemutatkozó anyagot, elkísértem, aztán amikor bejutott a tévé felvételre, teljes mértékben olyan feladatokat kellett ellátnom, mint egy menedzsernek. Akkor marketing menedzsernek tanultam, így ment a szervezés, meg amúgy is, a zene az egész életemet végigkísérte, táncoltam is kiskoromban és ekkor döbbentem rá, hogy amellett, hogy egyetemre járok, kell valamilyen plusz „skill”, ami egyedi, érdekel és jó lehetek benne. Ekkor kezdtem el a neten keresgélni, hogy hol vannak zenei menedzser képzések.” – A képzések között böngészve végül a Majdnem Híres Rocksulit választotta.
„A képzésen nagyon sokat tanultam. Annak ellenére, hogy pr-ral és social mediaval foglalkoztam, még azt is kiegészítették új információkkal. Emellett megtanultam a zenei alapokat, a zenetörténetet, betekintést adtak, hogy is van ez az egész zeneipar, teljesen pozitívan emlékszem vissza. Nagyon interaktív volt, nem volt unalmas, én nagyon szeretem, amikor tulajdonképpen nincs tankönyved, hanem egy színes előadás közben mondják el, ami érdekes”- meséli.
A suli előtt Livi elsősorban úgy tanult, hogy sokat kérdezett. „Ha úgy vesszük, nekem Horváth Máté (a New Beat és a Dürer Kert promótere – szerk.) volt a mentorom, azaz ő segített a legtöbbet. Eljártam hozzá a Dürer Kertbe, megmutatta a koncerttermet, elmondta a szakkifejezéseket, én pedig folyamatosan kérdeztem tőle, hogy mit kell csinálni, akár a számlázáskor, szerződésekkel”- meséli. A mai napig szívesen fordul olyan szakmabeli ismerőseihez, akiben megbízik, hogy tanácsot adjanak a még új dolgokban, akár a zenekara kapcsán is.
Lívi jelenleg a Dürer Kert social mediajáért felel, míg korábban számos nagyobb márka Facebook kommunikációját is ő végezte. Nyár óta azonban a kontent gyártás mellett végre kipróbálhatja magát menedzserként is, rátalált a Jáde Nyúlra, akik szerinte a következő pár évben meghódítják a hazai színpadokat.
„Volt egy hirdetésük, miszerint menedzsert keresnek én pedig akartam már egy zenekart. Nagyon sok hirdetést megnéztem, meghallgattam, de nem éreztem korábban semmelyiket magaménak vagy nem éreztem benne potenciált. Mert bár nem ilyen zenét hallgatok, de kellett az, hogy úgy érezzem, ez a zenekar öt-tíz év múlva be fog futni és benne lesz a magyarországi zeneipar top10-ben. Szerintem ők ilyenek. Aztán két nap múlva írták, hogy találkozzunk. Én elmondtam, hogy mihez értek, mit tudok nyújtani, hogy nem fogom azt mondani, hogy világsztárok lesztek egy év múlva, mert nem vagyok varázsló, de mindent megpróbálok értetek. Aztán jött az üzenet, hogy te lettél a menedzserünk.
”
Livi szinte egyből egy klipforgatásba csöppent bele, ahol rögtön elnyerte a zenekar bizalmát, a csapat ugyanis teljesen rábízta, hogy milyen legyen a klip és ki készítse el. A videó költségvetése végül mindössze 1000 Ft volt (utazási költség), azóta kijött a klip, szerepelt a csapat rádióban, tévében, lekötöttek három fellépést és az interjú készülése óta egy friss EP-vel is kijöttek.
És bár korábban menedzserként még nem dolgozott, a zenekarok körüli munka már korántsem számított számára újdonságnak. „Fél évvel ezelőtt, amikor gyakorlatot kerestem, asszisztenskedtem a Kelemen Kabátban menedzsere mellett ahol tulajdonképpen projektmenedzsment szinten segítettem neki a klip megvalósulását. Előkészültünk, meg volt adva, hogy milyen szereplők lesznek, nekik milyen ruha kell, leforgattuk a klipet, utána visszavittem a cuccokat… Tök jó volt. Amikor pedig megjelent a videoklip az Indexen beleírták a nevem, mint „Domonkos Lívia – mindenes.”
Livi ezen túl még a nyáron a VOLT Fesztiválon, a Petőfi Zenei Díjátadón tevékenykedett band care-ként, ahol 3-4 zenekar koordinálásáért is felelős volt egyszerre. „Nagyon jó volt, mert mindenki iszonyatosan segítőkész volt és nagyon jól együttműködtek az előadók. Tulajdonképpen az tetszett benne, hogy teljesen éles volt az egész, élő adás, nem szabadott hibázni.” Azzal kapcsolatban, hogy miként tud ennyi területen bizonyítani ezt tanácsolja: „Belül izgul az ember, de mindig viselkedj úgy, mintha vérprofi lennél, ne lássák rajtad, ha elkezdesz izgulni a backstageben”.
Természetesen az sem kérdés, hogy mit szeretne öt év múlva csinálni: „Mindenképpen a zeneiparban szeretnék dolgozni, mert ez áll hozzám a legközelebb és ezt tudom a legönfeledtebben csinálni. Social médiázni szeretnék öt év múlva is, és hogyha a legnagyobb álmomat mondanám, akkor én szeretnék lenni az Akvárium vagy az A38 Hajó social médiása”- mondja. Mi szurkolunk.
Szöveg: Nagy Kátya, Fotó: Pozsonyi Roland