Párczen Anett

Párczen Anett előtt nem volt ismeretlen a zeneipar: a Majdnem Híres kurzusára rendezvényszervezőként jelentkezett, korábban EDM bulik szervezésben közreműködött, de emellett mást is ki akart próbálni.

Anett a zenei menedzserképzés elvégzésének segítségével, és persze saját kitartásának köszönhetően mára több Szigetes munkát is a háta mögött tudhat, valamint 2017 januárjától Magyarország egyik vezető kiadójának, a Magneotonnak csapatát erősíti.

Mivel foglalkoztál a Majdnem Híres előtt?

Egy rendezvényszervező-booking cégnél dolgoztam, ahol a nagyrendezvények adminisztrációja és koordinálása mellett Dj-k fellépéseinek szervezésével foglalkoztam.

Honnan hallottál az MHRS zenei menedszerképzéséről?

Több helyről is! Az egyik főiskolás csoporttársam – Imre Zsolti – is az MHRS-ben végzett, de végül Szabó Zsolt Tschöppy ajánlására határoztam el magam, hogy szeretnék belevágni. Vele egy rendezvényen ismerkedtem meg, ahol együtt dolgoztunk, és sok jót mesélt a suliról – ő is a első évfolyamok egyikében végzett. Most különböző fesztiválokon dolgozik színpadmesterként, és ő a Halott Pénz turnémenedzsere is.

Mi motivált?

Bár akkor is közel dolgoztam a zeneiparhoz, nem láttam át az egész rendszert, és szerettem volna több tudásra szert tenni, belelátni a zenekarokkal kapcsolatos menedzsment témákba, valamint érdekelt az egész zeneipari háttér is. Emellett az órákon hétről hétre ki tudtam szakadni a mókuskerékből, feltöltött a sok új információ, amikről a tanáraink és vendégelőadók meséltek.

Mit adott neked a képzés?

Egy térképet a zeneiparhoz, rálátást olyan dolgokra, amikkel előtte a munkám során nem álltam közelebbi kapcsolatban, jófej társaságot, szuper oktatókat, kapcsolatokat, amikkel utána könnyebben boldogultam a munkám során.

parczen_anett_03_resize_560

Van olyan óra, ami valamiért különösen megmaradt?

Nehéz egyet kiemelni, mert sok kedvenc pillanat volt a képzés során. Talán a legemlékezetesebb Livius előadása volt a Quimbyből, aki a zenekar pszichológiáját boncolgatta, de nagyon szerettem Linczényi Márkó előadását is, a zenei brandekről, és a gyakorlati látogatások közül engem a stúdiólátogatás nyűgözött le a legjobban. Előtte sosem láttam hasonlót testközelből.

Mi az, amit hozzátett a képzés az életedhez/karrieredhez?

Könnyűzenei menedzser lettem, ami önmagában már elég hangzatos. Amikor az új munkahelyemre felvételiztem – ugye Magyarország egyik vezető kiadójához – sokat számított az a tudás, amit a suliból hoztam. Nagy segítség volt, hogy nem a 0-ról kellett egy képet kialakítanom egy kiadó működéséről, a zenék online terjesztéséről, jogdíjakról, jogi háttérről, hanem már volt egy alapom, amit csak tovább kellett építgetni a gyakorlatban.

Pontosan mivel foglalkozol most?

A Magneotonnál dolgozom, ahol elsősorban előadók menedzsmentjével és bookingjával foglalkozom, valamint turnémenedzserként is részt veszek a bulik szervezésében – gyakran járom az országot hétvégenként . Emellett én felelek az újonnan megjelenő magyar dalok digitális áruházakba való feltöltéséért, az Artisjus és Mahasz felé történő lejelentésekért. Nagyon szeretek itt dolgozni!

Mi az, amit a képzésnek köszönhetsz?

A rengeteg szép emlék és hasznos tudás mellett nagyon sok jó embert ismertem meg a szakmából, akiknek számíthatok a segítségére. Nekem fontos volt a szervezők, Fernbach Erika, BB vagyis Bihari Balázs és Réz Gyuri támogatása. Öröm látni, hogy mennyire szívből örülnek a végzett hallgatók elért sikereinek és mindig nyomon követik az utunkat, amiért nagyon hálás vagyok. A Majdnem Híres egy közösség, amiben a szervezők és a végzett hallgatók támogatása és a tanácsaik mindig sok pluszt adnak!

parczen_anett_01_resize_560

Mire vagy a legbüszkébb?

Talán a legnagyobb munkámra a tavalyi Szigeten, ahol az Afro-Latin Reggae Falu programkoordinátoraként és színpadmestereként dolgoztam a fesztivál alatt. Szakmailag nagy kihívás volt, de azt gondolom megálltam a helyem.

Mi volt eddig a legbátrabb szakmai döntésed?

Számomra nagy lépés volt a rendezvényszervezés és a Dj-k hátrahagyása. Mégis a legemlékezetesebb nagy döntés egy Szigetes külföldi fellépővel esett meg, akikkel sehogy nem tudtunk kiegyezni a technikában a helyszínen, és ezért többen azt javasolták mondjuk le a bulit (megj.: ez egy külsős helyszín, nem a Sziget iroda alá tartoztunk közvetlenül). Végül nagy logisztikai átszervezések árán sikerült összehoznom a bulit a technikusokkal összefogva. Én mindig azt tanultam hogy az a legfontosabb hogy a show megvalósuljon, és a legjobb tudásunk szerint mindent biztosítsunk a fellépőknek. Turnémenedzserként is ennek a híve vagyok és örömmel látom, amikor a másik oldalon visszakapjuk ezt a hozzáállást a helyszíneken.

Mik a jövőbeni szakmai céljaid, amiket kitűztél magad elé?

Ez a szakma szerelem :) Mindenképp ebben tervezem a jövőm és azért dolgozom, hogy minél többet tanulhassak és fejlődhessek, hogy az évek múltával profivá válhassak abban, amit csinálok. Az előadók menedzsmentjével szeretném, ha sikerülne nagy sikereket elérni és olyan brandet kiépíteni a kiadónál, hogy tudják, a cég nem csak lemezkiadással foglalkozik, hanem szinte mindenben tud segíteni a zenekaroknak.