Ha a szponzor okos, többet profitál a reklámzenének használt számból, mint maga a dallam. A produkció hitelét, a rajongóit is megszerezheti egyben, és a zenekar is növelheti a népszerűségét egy-egy jó reklámmal.
Linczényi Márk a hamarosan induló We Love Music kurzus vezetője, a Kolin zenekar frontembere és az egyik legfoglalkoztatottabb reklámzene író mutat öt példát a win-win együttműködésre.
1. Nissan crossovers
zene: Son Lux: Lost It To Trying
A reklámfilmben két biztos pont van: az egyik autó, amely a különböző, állandóan változó dimenziók között is biztonsággal és kiegyensúlyozottan halad, a másik pedig a zene, amely kiválóan erősít rá a monumentalitás és a dinamizmus üzenetére. Narrációra semmi szükség, a kép és a zene minden szükséges információt közöl az autóról (sőt, még inkább a márkáról).
2. VW Golf
zene: Depeche Mode: People Are People
A Depeche Mode slágerének különböző hangszerelési változataival mutatják be az autó sokszínűségét, és a sokszínű, összetett vásárlóközönséget. Az image filmben itt sem hangzik el redundáns információ, szükségtelen is lenne narrálni. Az autó élményt kínál, ezt pedig, ahelyett, hogy valaki elmagyarázná, a zene segítségével lehet legkönnyebben bemutatni. Persze a film végén Dave Gahan kameózása még egyet emel a termék presztízsén, és megmutatja, hogy az autó nem csupán átlagemberek számára készült.
3. Kinder Bueno
zene: Selah Sue: This World
A belga énekeső-dalszerző szélesebb körű ismertségéhez nagyban hozzájárult a Kinder Bueno reklámfilm, ahol egyértelműen a zene viszi a hátán az amúgy kicsit közhelyes, kicsit bugyuta filmet.
4. Nokia Lumia 800
zene: Totally Enormous Extinct Dinosaurs: Garden
A 2012-ben megjelent első TEED album nagyon pozitív fogadtatásban részesült, de az NME, a Pitchfork, és a BBC méltatása mellett a Nokia reklám zenéje is kellett ahhoz, hogy Orlando Tobias Edward Higginbottom legalább ennyire fura zenekarnévvel (Totally Enormous Extinct Dinosaurs) felkerüljön az elektronikus zenei térképre.
5. iPod Touch
zene: The Asteroid Galaxy Tour: Around The Bend, Golden Age
Heineken
zene: The Asteroid Galaxy Tour: Around The Bend, Golden Age
A dán zenekar gyakorlatilag a reklámzenéinek köszönheti karrierjét. Már az első albumuk megjelenése előtt, 2008-ban a nemzetközi iPod Touch reklám zenéjeként tűnt fel az Around The Bend című számuk. Három évvel később a Heineken reklámjában meg is jelenik a zenekar, amint élőben játszanak. Így jóval gyorsabban jóval nagyobb közönséghez jutottak el, mint ahogy az a megszokott zenei csatornákon történt volna.
Bővebben a WE LOVE MUSIC KURZUSRÓL: ITT
Jelentkezz Te is a kurzusra: info@mhrs.hu