Öt reklámzene, amin a zenekar is sokat nyert

2017. 02. 14.
Eladni a szponzornak a zenédet, ez mindkét félnek hozhat hasznot.

Ha a szponzor okos, többet profitál a reklámzenének használt számból, mint maga a dallam. A produkció hitelét, a rajongóit is megszerezheti egyben, és a zenekar is növelheti a népszerűségét egy-egy jó reklámmal.

Linczényi Márk a hamarosan induló  We Love Music kurzus vezetője, a Kolin zenekar frontembere és az egyik legfoglalkoztatottabb reklámzene író mutat öt példát a win-win együttműködésre.

1. Nissan crossovers

zene: Son Lux: Lost It To Trying

A reklámfilmben két biztos pont van: az egyik autó, amely a különböző, állandóan változó dimenziók között is biztonsággal és kiegyensúlyozottan halad, a másik pedig a zene, amely kiválóan erősít rá a monumentalitás és a dinamizmus üzenetére. Narrációra semmi szükség, a kép és a zene minden szükséges információt közöl az autóról (sőt, még inkább a márkáról).

 

2. VW Golf

zene: Depeche Mode: People Are People

A Depeche Mode slágerének különböző hangszerelési változataival mutatják be az autó sokszínűségét, és a sokszínű, összetett vásárlóközönséget. Az image filmben itt sem hangzik el redundáns információ, szükségtelen is lenne narrálni. Az autó élményt kínál, ezt pedig, ahelyett, hogy valaki elmagyarázná, a zene segítségével lehet legkönnyebben bemutatni. Persze a film végén Dave Gahan kameózása még egyet emel a termék presztízsén, és megmutatja, hogy az autó nem csupán átlagemberek számára készült.

 

3. Kinder Bueno

zene: Selah Sue: This World

A belga énekeső-dalszerző szélesebb körű ismertségéhez nagyban hozzájárult a Kinder Bueno reklámfilm, ahol egyértelműen a zene viszi a hátán az amúgy kicsit közhelyes, kicsit bugyuta filmet.

 

4. Nokia Lumia 800

zene: Totally Enormous Extinct Dinosaurs: Garden


A 2012-ben megjelent első TEED album nagyon pozitív fogadtatásban részesült, de az NME, a Pitchfork, és a BBC méltatása mellett a Nokia reklám zenéje is kellett ahhoz, hogy Orlando Tobias Edward Higginbottom legalább ennyire fura zenekarnévvel (Totally Enormous Extinct Dinosaurs) felkerüljön az elektronikus zenei térképre.

5. iPod Touch

zene: The Asteroid Galaxy Tour: Around The Bend, Golden Age

 

Heineken

zene: The Asteroid Galaxy Tour: Around The Bend, Golden Age


A dán zenekar gyakorlatilag a reklámzenéinek köszönheti karrierjét. Már az első albumuk megjelenése előtt, 2008-ban a nemzetközi iPod Touch reklám zenéjeként tűnt fel az Around The Bend című számuk. Három évvel később a Heineken reklámjában meg is jelenik a zenekar, amint élőben játszanak. Így jóval gyorsabban jóval nagyobb közönséghez jutottak el, mint ahogy az a megszokott zenei csatornákon történt volna.

 

Bővebben a WE LOVE MUSIC KURZUSRÓL: ITT

Jelentkezz Te is a kurzusra: info@mhrs.hu

 

 

Legutóbbi hírek